۲۵ گروه تجسمی از استان‌های مختلف کشور در دومین جشنواره ملی تالاب کجی نمکزار نهبندان شرکت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،زمزم معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در دومین جشنواره ملی تالاب کجی نمکزار نهبندان ۲۵ گروه تجسمی از ۱۱ استان کشور حضور خواهند داشت که بیشترین تعداد گروه‌ها مربوط به استان تهران است.

وی با بیان اینکه در هر گروه دو نفر به عنوان شرکت کننده حضور دارد، افزود: در این جشنواره هنرمندانی از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، سمنان، همدان، لرستان، البرز، یزد، آذربایجان شرقی، کرمان و سمنان نیز حضور دارند.

زمزم با بیان اینکه علاوه بر این گروه‌ها ۱۰ گروه از انجمن مجسمه سازان ایران نیز به عنوان مهمان در این جشنواره شرکت می‌کنند، گفت: این جشنواره شامل دو بخش رقابتی و ویژه است که در بخش ویژه برای اولین بار امسال بخش گروه‌های بومی _محلی نیز در نظر گرفته شده و  ۱۵ گروه در آن شرکت دارند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه سال گذشته به دلیل بارش‌های کم و خشکی تالاب این جشنواره برگزار نشد، افزود: امسال قرار است این جشنواره در روز‌های ۲۹ و ۳۰ فروردین در محل تالاب کجی نمکزار نهبندان برگزار شود.

وی گفت: در پایان این جشنواره در بخش رقابتی، سه گروه به عنوان اول تا سوم و دو گروه نیز شایسته تقدیر انتخاب می‌شوند.

در بخش ویژه جشنواره نیز سه گروه برگزیده معرفی خواهند شد.

همچنین در گروه مهمانان نیز بنا به تشخیص اداره کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گروه‌هایی شایسته تقدیر خواهند بود.

انتهای پیام/غ

۲۹ و ۳۰ فروردین،برگزاری جشنواره تالاب کجی نمکزار نهبندان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.