رئیس قوه قضائیه گفت: باید کاری کنیم باران موجب آبادانی و عمران شود اما چون زیرساخت‌های ما فراهم نیست این باران موجب بروزمشکلات می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رئیس قوه قضائیه پس از باز دید از مناطق سیل زده استان  با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان  دیدار  و درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده و اقدامات و پیگیری‌های لازم برای کمک به سیل‌زدگان گفتگو کرد.
 
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در این دیدار گفت : مشکل استان ما ماندابی و حدود ۱۹ روز است که وضعیت به همین شکل بوده و خانه‌های مردم در آب است.

وی افزود: متاسفانه این خانه‌ها در شهر‌های آق قلا و گمیشان هم خیلی محکم نیست و ممکن است فرو بریزد و مردم زیر آوار بمانند.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: روان آب‌ها و برف‌های آب شده که اگر سرازیر شود هم یکی دیگر از مشکلات ماست چراکه امسال بارش برف هم بی سابقه بود و من تصور می‌کنم با این بارش بی سابقه باران مخازن زیرزمینی ما هم تامین شده باشد و این از برکات این باران است.

آیت الله نورمفیدی یکی از دلایل بروز سیل را لایروبی نشدن رودخانه‌ها عنوان کرد و افزود: این رودخانه‌ها که ظرفیت آن حمل آب ۱۲۰ مترمکعب در ثانیه بوده ناگهان حجم آب چند برابر شده و خارج از ظرفیت رودخانه بوده است.
 
وی تصریح کرد: مسئله سد‌ها هم موردی است که باید به آن توجه شود و مردم منطقه معتقدند اگر دو یا سه روز قبل از بارش باران این سد‌ها باز و آب رهاسازی می‌شد این حجم باران فشاری به سد‌ها وارد نمی‌کرد.

امام جمعه گرگان گفت: مردم ما در عین حال که مشکل دارند، ولی آرام هستند و باید قدرشان را بدانیم، سیل در خرم اباد و خوزستان و ... آمده و رفته، اما در استان ما مانده است و همه عوامل برای برطرف کردن آن زحمات زیادی در این راه کشیده اند.
 
آیت الله رییسی هم در این دیدار گفت : مهمترین برنامه دستگاه قضا آسیب شناسی سیل در گلستان و سایر استانهای کشور است .
 
وی گفت: دستگاه قضا در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارد و همچنین تشکل های اجتماعی هم می توانند در شناسایی آسیب ها و حل مشکلات تاثیر گذار باشند .
 
وی درپایان این دیدار برحل مشکلات مردم سیل زده استان تاکید کرد.

انتهای پیام /م/گ
 

آیت الله رییسی با آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه گلستان  دیدار کرد

برچسب ها: قوه قضاییه ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.