معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی هلال احمر، از تولید ۴۰ هزار سبد غذایی ۷۲ ساعته برای توزیع در میان خانوار‌های آسیب دیده در مناطق سیل زده لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بهرام غیبی، معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی هلال احمر، از تولید ۴۰ هزار سبد غذایی ۷۲ ساعته برای توزیع در میان خانوار‌های آسیب دیده در مناطق سیل زده لرستان خبر داد.

غیبی اظهار داشت: این معاونت به منظور همکاری و پشتیبانی از نیرو‌های امدادرسان سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای تکمیل زنجیره اسکان و تغذیه اضطراری سیل زدگان استان لرستان با استفاده از برنامه پاسخگویی به سوانح (EOP) با یک برنامه ریزی دقیق عملیاتی و اقتضایی تولید این بسته‌های غذایی را دستور کار خود قرار داد و هم اکنون این سبد‌ها تولید، بسته بندی و آماده توزیع در میان سیل زدگان استان لرستان است.
وی ادامه داد: طبق ارزیابی‌های انجام شده از مناطق سیل زلزله لرستان از سوی کارشناسان خبره سازمان امداد و نجات برای انجام تغذیه اضطراری و اسکان اضطراری و موقت سیل زدگان، تا کنون قرارداد خرید ۱۸۰ هزار قوطی کنسرو لوبیا، ۱۲۰ هزار قوطی کنسرو تنُ ماهی، ۱۲۰ هزار قوطی کنسرو تنُ بادمجان و ۵۰۰ هزار تخته موکت، ۲۰ هزار شعله چراغ والور و ۲۰ تنُ نایلون در استان‌های اصفهان، فارس و خراسان رضوی بسته شد این کالا‌ها از فروشگاه‌های زنجیره رفاه و اتکا خریداری شده و برای توزیع در میان سیل زدگان استان لرستان در حال بارگیری و انتقال به مناطق سیل زده این استان است.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: هم اکنون با افزایش نظم و امنیت، توزیع کامل دفترچه‌های امدادی و اقلام زیستی - امدادی ۷۲ ساعته میان مردم سیل زده آرامش نسبی بر شهر‌های سیل زده استان لرستان حاکم شده است.

غیبی افزود: تولید این بسته‌های غذایی در زنجیره تامین و پشتیبانی مدیریت بحران نقش اساسی و تعیین کننده‌ای را برای ارائه خدمات مناسب‌تر از سوی نیرو‌های امدادرسان اعزامی به مناطق متاثر و آسیب دیده از انواع حوادث طبیعی برعهده دارد که در صورت اختلال در ایفای این نقش، کُل فرآیند مدیریت بحران با مشکل روبرو شده و دچار اختلال خواهد شد.

وی گفت: لجستیک و پشتیبانی بحران، فرآیند‌های برآورد، تامین، حمل و نقل، نگهداری و توزیع کالاها، تجهیزات و خدمات مورد نیاز آسیب دیدگان و گروه‌های امدادرسان را در بر می‌گیرد، بنابراین چنانچه پشتیبانی نیرو‌های امدادرسان از یک سیستم منسجم و علمی برخوردار نباشد، نمی‌توان به موفقیت در خدمات رسانی به آسیب دیدگان انواع حوادث و مدیریت بحران در مناطق متاثر از حوادث یادشده امیدوار بود.

انتهای پیام/ ر

 ۴۰ هزار سبد غذایی بین سیل زدگان لرستان توزیع می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار