مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمدگفت: سیل‌های اخیر افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی در بخش‌های مختلف روستا‌های این استان خسارت وارد کرد.

سیل ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های روستایی وارد کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد  گفت : با توجه به بررسی‌های انجام شده از سوی گروه‌های ارزیاب کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سیل حدود ۵۰۰ واحد مسکونی مناطق سیل زده اعم از شهری و روستایی را تخریب کرده است.

وی تصریح کرد: سیل همچنین به ۷۰۰ واحد مسکونی در سطح روستا‌ها و شهر‌های استان خسارت وارد کرده و نیازمند تعمیر و بازسازی هستند.

جنتی بیان کرد: هنوز مصوبه‌ای در زمینه چگونگی اعطای وام‌های بلاعوض و یا تسهیلات از سوی سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به استان ابلاغ نشده، اما با تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بررسی‌ها و حتی مراحل تشکیل پرونده برای خانواده‌ها و مناطق سیل زده نیز آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده قرار است برای هر واحد مسکونی تخریبی ناشی از وقوع سیل در شهر‌های و روستا‌های استان به ترتیب ۱۲۰ و ۱۰۰ میلیون ریال بلاعوض پرداخت شود.

وی یادآور شد: همچنین برای واحد‌های مسکونی تخریبی در روستا‌ها مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال و شهری نیز ۵۰۰ میلیون ریال وام با بهره کم پیش بینی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت: منازل مسکونی که در اثر وقوع سیل اخیر دچار آسیب شده اند نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال وام کم بهره برای تعیمیر و بازسازی این واحد‌ها پیش بینی شده است.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در روستا‌ها ساکن هستند.

 انتهای پیام/غ

خسارت شدید سیل به زیر ساخت های روستایی

برچسب ها: تسهیلات ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.