زلزله اجتماعی در مراکش در اعتراض به مرگ یک ماهی فروش + فیلم

مرگ یک ماهی فروش به اعتراضات گسترده‌ای در این کشور منجر شده است.

زلزله اجتماعی در مراکش در اعتراض به مرگ یک ماهی فروش + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، خشم مردم مراکش در اعتراض به مرگ یک ماهی فروش، به زلزله اجتماعی در این کشور مبدل شده است.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد: دادگستری مراکش دیروز جمعه احکام صادره علیه ۴۲ عضو جنبش حرکت در این کشور را تایید کرد. برخی از متهمان به ویژه ناصر الزفزافی رهبر اعتراضات (جنبش حرکت) در منطقه ریف واقع در شمال مغرب به بیست سال حبس محکوم شده اند. در سال ۲۰۱۷، اعتراضات جنبش حرکت در منطقه ریف، این کشور را به لرزه درآورد. این جنبش اعتراضی چند ماه پس از مرگ یک ماهی فروش دوره گرد آغاز شده است. گزارشگر شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گفت: مردم خشمگین شهر شصت هزار نفری الحصیمه در ماه مه سال ۲۰۱۷ به خیابان‌ها آمدند و جنبش حرکت از همین جا آغاز شد. مرگ یک ماهی فروش دوره گرد مردم را خشمگین کرده بود. ماهی فروش دوره گرد در حالی که برای پس گرفتن ماهی هایش از پلیس تلاش می‌کرد، جان باخت.

این خشم مردمی به زلزله اجتماعی در مغرب مبدل شد.

گزارشگر ادامه داد: شاه مراکش برای آرام کردن خشم معترضان ۱۱ تن از محکومان و ۱۸۸ تن از افراد مرتبط با جنبش را عفو کرد. سایر محکومان به رای دادگاه اعتراض کردند، اما رای دادگاه روز جمعه تایید شد.


بیشتر بخوانید: تظاهرات استادان دانشگاه در اعتراض به مشکلات استخدامی + فیلم 


انتهای پیام/
 

اعتراضات گسترده در مغرب + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.