کریمه به واشنگتن در خصوص پرواز‌های مکرر هواپیما‌های شناسایی نیروی دریایی آمریکا در مرز این شبه‌جزیره هشدار داد.

هشدار کریمه به واشنگتن در خصوص پرواز‌های جاسوسی هواپیما‌های آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک نماینده پارلمان کریمه به واشنگتن هشدار داد پرواز‌های شناسایی هواپیما‌های نیروی دریایی آمریکا را که مکررا در مرز‌های کریمه انجام می‌شود متوقف کند.

ایوان شونوس، عضو پارلمان کریمه، از پرواز‌های شناسایی مکرر که در نزدیکی مرز‌های این شبه جزیره صورت می‌گیرد ابراز نگرانی کرد و به مقامات آمریکایی در این خصوص هشدار داد و خواستار متوقف ساختن آن‌ها شد.

شونوس در این خصوص اظهار داشت زمان آن رسیده است که مقامات آمریکایی جاسوسی از این جمهوری خودمختار را متوقف سازند. او گفت: «پرواز‌های مکرر هواپیما‌های شناسایی آمریکا در نزدیکی مرز‌های شبه‌جزیره کریمه سبب ایجاد نگرانی شده است. چنین حرکت‌هایی با سیاست‌های دوستانه و یا دست‌کم با روابط مشارکتی همخوانی ندارد. وقت آن رسیده است مقامات آمریکایی پاییدن این شبه‌جزیره روسی را متوقف کنند و بیشتر بر مسئله حفاظت از مرز‌های خود متمرکز شوند».

بنا به گزارش‌های راداری، یک هواپیمای گشت‌زنی ضد زیردریایی از نوع بوئینگ «پی-۸ ای» از نیروی دریایی آمریکا با شماره دم ۱۶۸۸۵۲ در ۵ آوریل ساعت ۷:۱۵ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی روسیه عملیات شناسایی در امتداد ساحل دریای سیاه در منطقه کریمه انجام داده است.

به تازگی هواپیما‌های شناسایی خارجی و هواپیما‌های بدون سرنشین به طور فزاینده‌ای در نزدیکی مرز‌های روسیه و تجهیزات نظامی آن دیده شده‌اند. آن‌ها پرواز‌های منظم در دریای بالتیک، منطقه کریمه و قلمرو کراسنودار، و همچنین در نزدیکی پایگاه‌های روسیه در سوریه انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار