مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از ثبت سه وقف جدید به ارزش ۲۶۵ میلیون تومان طی نوروز امسال در همدان خبر داد.

ثبت سه وقف جدید در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از ثبت سه وقف جدید در استان طی ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: در نخستین روز از نوروز نخستین وقف در شهرستان رزن به ثبت رسید.

وی با اشاره به وقف یک ساختمان دوطبقه به مساحت ۱۵۰ مترمربع در روستای شهرک درجزین شهرستان رزن گفت: ارزش این موقوفه ۲ میلیارد ریال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: واقف خیراندیش حاج محمد حسن اظهری این وقف را به نیت حسینیه شهید نعمت‌الله اظهری روستای شهرک درجزین وقف کرده است.

وی افزود: این وقف از وقف‌های انتفاعی بوده که مراحل ثبت آن در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف کشور در نخستین روز از نوروز انجام شد.

کاروند با اشاره به وقف منزل مسکونی یک طبقه به مساحت ۱۰۵ متر مربع در روستای شمس‌آباد شهرستان اسدآباد گفت: این منزل توسط ورثه مرحوم حاج مصیب زائری برای خانه عالم روستای شمس‌آباد وقف شده که ۵۰ میلیون تومان ارزش دارد.

وی به ثبت سومین وقف جدید طی امسال در استان اشاره کرد و افزود: در شهرستان اسدآباد همزمان با دهمین روز از اجرای طرح «آرامش بهاری» یک قطعه زمین به مساحت ۱۰۰ متر مربع وقف شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه این زمین در روستای هلورعلیا شهرستان اسدآباد وقف شده است خاطرنشان کرد: واقف علی سرمدی به نیت ساخت غسالخانه روستا این زمین را وقف کرده که ۱۵ میلیون تومان ارزش دارد.

انتهای پیام/د.ا

ثبت ۳ وقف جدید به ارزش ۲۶۵ میلیون تومان در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.