مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در مناطق آسیب دیده ناشی از سیل پلدختر توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمد خسروی  مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: بعداز وقوع سیل در شهرستان پلدختر، مکانی در روستای، ولی عصر این شهرستان به منظور پخت غذای مورد نیاز برای مردمی سیل زده در اختیار اداره حج و زیارت قرار گرفت تا با طبخ غذای گرم برای مردم سیل زده پلدختر، بتوانیم مردم را یاری کنیم.

وی افزود: علاوه بر این اقلام بهداشتی و آب معدنی با کمک کارگزاران حج و زیارت در اختیار مردم سیل زده گذاشته می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: با کمک از معتمدین محلی و با شناسایی آسیب دیدگان واقعی با تامین اقلام ضروری آن‌ها در کم کردن بخشی از مشکلات مردم مناطق سیل زده نهایت تلاش صورت می‌گیرد.

بر اثر سیل روز دوشنبه ۱۲ فروردین در لرستان رودخانه‌های این استان در شهرستان‌های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد ستاد مدیریت بحران استان قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی وسیعی را انجام داد و به صد‌ها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.

اکنون برق، آب و گاز برخی از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل‌های بسیاری در مسیر‌های اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستا‌های سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند.

مردم شهر‌های پلدختر و معمولان و روستا‌های اطراف حاشیه کشکان از ۱۲ فروردین ۲۴ ساعت و به مدت یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه‌های اطراف گذراندند.

تمامی راه‌های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی‌داد، اما از نخستین ساعات ۱۳ فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.

انتهای پیام /م

روزانه ۲ هزارو ۵۰۰ پرس غذا در مناطق سیل زده توزیع می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.