رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان مهاباد گفت: یک هزار و ۱۳۲ پرونده تخلف‌های صنفی در طول یک سال گذشته در این شهرستان ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، صادق قادری رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان مهاباد گفت: ارزش ریالی تخلف پرونده‌های ثبت شده در این مدت چهار میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: در طول یک سال گذشته ۱۲ هزار و ۶۲۸ بازرسی از صنفی‌های مختلف به صورت ۲ شیفت در صبح و بعد از ظهر با مشارکت اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، بهداشت محیط و اداره تعزیرات حکومتی انجام شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان مهاباد اضافه کرد: بیشترین تخلف ثبت شده مربوط به صنف مواد غذایی، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی است که درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، گران فروشی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به ترتیب بیشترین موارد تخلف را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: در همین مدت ۶۳۴ مورد شکایت از واحد‌های مختلف صنفی از طریق شماره ۱۲۴ این شهرستان توسط شهروندان گزارش شده است.

قادری یادآور شد: در طول یک سال گذشته چهار گروه ۲ نفری مشترک از اتاق اصناف در قالب بازرسی و نظارت در سطح شهرستان به منظور کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در ۲ نوبت صبح و عصر برای نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی و غیرصنفی فعال بودند.

وی اظهار داشت: در طرح تشدید نظارت بر بازار ۱۳ گروه نظارتی نیز به صورت هفتگی از ۱۳ منطقه شهر، عملیات بازرسی و نظارت موارد بهداشتی، نحوه خرید و فروش و قیمت گذاری را پایش و با متخلفان برخورد می‌کنند.

وی گفت: در یک سال گذشته ۹۰۰ واحد بدون پروانه کسب شناسایی شدند که از سوی واحد بازرسی برای آن‌ها جهت اخذ پروانه کسب از اتحادیه‌های مربوطه دعوتنامه ارسال و راهنمایی‌های لازم انجام شده است.

انتهای پیام/ج

 ۱۱۳۲ پرونده تخلف صنفی در شهرستان مهابادثبت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.