مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری کرمانشاه با اشاره به فروکش کردن آب رودخانه قره سو، از رفع آب گرفتگی ۱۵۰ واحد مسکونی در کرناچی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،غلامرضا شهبازی مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری کرمانشاه با اشاره به آبگرفتگی شدید واحد‌های مسکونی در شهرک کرناچی در پی بالا آمدن سطح آب رودخانه قره سو گفت : در چندروز اخیر به دنبال بارش‌های گسترده و بالا آمدن سطح آب رودخانه قره سو، متاسفانه شاهد آبگرفتگی شدید واحد‌های مسکونی شهرک کرناچی بودیم.

وی گفت : این شهرک تا پیش از الحاق به شهر کرمانشاه، روستا بود و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه در آن صورت گرفته و همین امر موجب شده با بالا آمدن سطح آب رودخانه قره سو شاهد آبگرفتگی شدید واحد‌های مسکونی این شهرک باشیم.

شهبازی از آبگرفتگی ۱۵۰ واحد مسکونی در این شهرک خبر داد و افزود: رفع آبگرفتگی واحد‌ها نیازمند فروکش کردن رودخانه قره سو بود و کاری از دست نیرو‌های آتشنشانی برنمی آمد.

وی افزود: در همین راستا ساکنان این واحد‌ها در مناطق امن اسکان داده شدند تا آب رودخانه فروکش کرده و این افراد بتوانند به خانه هایشان برگردند.

شهبازی با بیان اینکه هم اکنون با پایین رفتن سطح آب رودخانه قره سو آبگرفتگی این واحد‌ها نیز مرتفع شده گفت: به دلیل ادامه بارش‌ها کماکان ساکنان این واحد‌ها در مناطق امن می‌مانند تا خطر به طور کامل رفع شود.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای باید حریم و بستر رودخانه را تعیین کند تا بتوانیم با ساخت و ساز‌های صورت گرفته در این حریم برخورد کنیم.

مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه خطر همواره بیخ گوش واحد‌های مسکونی ساخته شده در حریم و بستر رودخانه است، گفت: باید هرچه سریعتر برخورد لازم با این ساخت و ساز‌های غیرمجاز صورت گرفته و مردم برای حفظ جان خود و خانواده شان با شهرداری و آب منطقه‌ای همکاری کنند .

 

 

انتهای پیام/د

رفع آب گرفتگی ۱۵۰ واحد مسکونی در کرناچی

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.