رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: من با تمام وجود  آلام مردم را احساس کردم و ما در تلاش هستیم تا هر چه زودتر از آلام آنان کم کنیم. اما حضور همه دستگاه‌ها می‌تواند آلام آن‌ها را تقلیل دهیم.

1سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جلسه شب گذشته ستاد بحران با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در شهرستان پلدختر گفت: این جلسه با حضور تمام دستگاه‌های مربوط به نیرو‌های مسلح درباره سیل برگزار شد.

وی ادامه داد: امروز صبح و بعد از اقامه نماز جلسه هماهنگی با حضور سپاه‌های استانی و بسیج در دو ساعت برگزار و محل‌های استقرار نیرو‌ها نیز مشخص شد.

سردار غیب پرور درباره سیل ویرانگر اخیر و تبعات آن اظهار کرد: سیل اخیر پیامد‌های بدی را به همراه داشت و باعث وارد آوردن خسارت‌های بسیاری در بخش‌های زراعی، مسکن، پل‌ها و منازل مسکونی مردم شد. پس از بررسی‌های دو روزه، متوجه شدیم برخی از خسارت‌های مردم به ویژه در بخش‌های روستایی هنوز پنهان است.

وی افزود: ۷ سپاه استان به عنوان استان های معین لرستان تعیین شد و جلسه امروز ما با حضور فرماندهان این ۷ سپاه به همراه مسئولان بسیج سازندگی به منظور هماهنگی فعالیت ها برگزار شد که امیدواریم تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه سبب کاهش آلام مردم آسیب دیده شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره حضور گروه‌های جهادی در امدادرسانی به مردم سیل زده تصریح کرد: حضور این گروه‌ها در مناطق سیل زده استان لرستان به ویژه گروه‌های جهادی متشکل از دانشجویان جوان بسیار چشمگیر است که البته بیشتر این گروه‌ها متعلق به خود لرستان هستند.

وی ادامه داد: حدود ۶ هزار و ۷۰۰ گروه جهادی از سایر نقاط کشور هم در این مناطق حاضر شده اند. هم اکنون گروه‌های جهادی از سراسر کشور هم برای حضور در این مناطق درخواست داشتند که در حال ساماندهی و اعزام آن‌ها به نقاط معین و مشخص شده هستیم.

سردار غیب پرور اظهار کرد: این گروه‌ها از ابتدای تعطیلات بدون هیاهو و به صورت گمنام در حال تلاش و کوشش برای حل مشکلات مردم هستند. برخی از این افراد همان خدام راهیان نور هستند که پس از وقوع این حادثه برای کمک در این مناطق حاضر شدند.

وی افزود: من با تمام وجود  آلام مردم را احساس کردم و ما در تلاش هستیم تا هر چه زودتر از آلام آنان کم کنیم. اما حضور همه دستگاه‌ها می‌تواند مشکلات آن‌ها را تقلیل دهد.

رئیس سازمان بسیج مشتضعفین در پاسخ به سوالی مبنی بر سخنان سرلشکر باقری در دیدار مسئولان رهبر انقلاب مبنی لزوم ایجاد یک مدیریت بحران قوی در شرایط فعلی تصریح کرد: بحث‌هایی در آنجا مطرح شد که نیازمند الزامات خود است، چه در  زلزله کرمانشاه و چه در سیل آق قلا دستگاه‌ها حضور دارند، ولی همسوسازی و اثر بخش کردن اقدامات آن‌ها بحث دیگری است.

وی در پایان گفت: تمام تلاش‌ها و ظرفیت‌هایی که به صحنه آورده می‌شود نیازمند یک مدیریت واحد و توانمند و مستقل است و  ما معتقد به این نوع مدیریت هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار