در تعطیلات نوروز ۹۸ حوادث زیادی از جمله قتل چند مردو زن رخ داد.

قتل در تعطیلات نوروز 98/از کشف جمجه در پارک تاخودکشی پس از قتل فرزندبه گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات نوروز امسال با حوادث تلخ بسیاری همراه بود. غیر از سیل که بیش از نیمی از کشور را درگیر کرد و تلفات و خسارات زیادی به‌همراه داشت وقوع حوادث جنایی نیز جان چند مرد و زن و کودک را گرفت.

کشف جمجمه

ساعت ٤:٣٠ دقیقه شنبه ٣ فروردین زن جوانی با مأموران کلانتری فرجام تماس گرفت و از کشف جمجمه‌ای خبر داد. به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس کشیک قتل پایتخت آغاز شد.

زن جوان در بررسی‌های اولیه گفت: فرزندم را برای بازی به فضای سبز در میدان ٦٩ منطقه فرجام آورده بودم که با جمجمه‌ای مواجه شدم.

بررسی‌های تیم تحقیق این احتمال را مطرح کرد که جمجمه به‌دنبال کار مأموران شهرداری در فضای سبز از خاک بیرون آمده است. بازپرس رضوانی از شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران دستور انتقال جمجمه به پزشکی قانونی و بررسی این موضوع را که آیا جمجمه متعلق به انسان است صادر کرد.

خودکشی به خاطر اختلاف با پدر

عصر شنبه ٣ فروردین مأموران کلانتری ١٣٢ نبرد در جریان سقوط دختر جوانی از طبقه پنجم ساختمان مسکونی قرار گرفتند.

با اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس رضوانی از شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌داد که دختر ١٨ ساله که با پدرش اختلاف داشت از طبقه پنجم خانه‌شان به پایین سقوط کرده و به زندگی اش پایان داده است.

قتل مرد مسافر در خانه خواهر

ساعت ١١:٤٠ دقیقه شامگاه دوشنبه ٥ فروردین نیز مأموران کلانتری ١٥٢ خانی آباد نو در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت، قتل مرد جوانی را اعلام کردند. بدنبال اعلام این خبر، بازپرس جنایی به همراه تیم تحقیق راهی محل حادثه شدند. با ورود به محل آن‌ها با جسد مرد ٣٥ ساله درحالی که آثار بریدگی روی گلویش به چشم می‌خورد مواجه شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوان پس از جدایی از همسرش برای گذراندن ایام عید به تهران و خانه خواهرش آمده بود. روز حادثه خواهر مقتول به همراه خانواده‌اش برای رفتن به میهمانی از خانه خارج شدند، اما بعد از بازگشت به خانه با جسد مرد جوان مواجه شدند. متخصصان پزشکی قانونی زمان مرگ را ٦ ساعت قبل از کشف جسد اعلام کردند.

این درحالی است که در ورودی سالم بود و این احتمال مطرح شد که مرد جوان از سوی یک آشنا به قتل رسیده است. به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت ادامه دارد.

جنایت خانوادگی در دزفول

حدود ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب ۱۰ فروردین مرد جوانی به‌دلیل اختلاف با خانواده همسرش با سلاح کلاشینکف به سوی اعضای خانواده همسرش تیراندازی کرد. در این تیراندازی ۷ نفر به قتل رسیده و دو نفر مجروح شدند.

دامادجوان پس از این تیراندازی اقدام به خودزنی کرد و توسط مأموران بلافاصله به همراه مصدومان به بیمارستان منتقل شد. اما ساعاتی پس از انتقال مجروحان به بیمارستان، دو نفر دیگر نیز جان باختند و شمار قربانیان به ۹ نفر رسید.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول گفت: در بازرسی از صحنه جنایت اسلحه‌ای که با آن تیراندازی شده بود به همراه ۲۶ عدد پوکه و ۲ عدد فشنگ جنگی کشف شد.

سرهنگ «حسین عیدی» ادامه داد: متهم بعد از درمان بازجویی خواهد شد و تحقیقات برای بررسی علت اصلی این جنایت ادامه دارد.

خودکشی پس از قتل فرزند

ساعت یک بعد از ظهر چهارشنبه ۱۴ فروردین مأموران کلانتری ۱۵۲ خانی آباد نو در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از سقوط مرگبار پسر ۴ ساله و مرد ۴۳ ساله‌ای از یک ساختمان نیمه کاره با خبر شدند. به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات آغاز شد.

در بررسی‌های صورت گرفته پسر ۱۵ ساله این مرد که شاهد ماجرا بود گفت: پدر و مادرم به خاطر اختلافات خانوادگی دو ماه قبل از هم جدا شده‌اند. من و برادر کوچکم بعد از این جدایی با پدرم زندگی می‌کردیم. روز حادثه پدرم از من و برادرم خواست که باهم به پارکی در نزدیکی خانه‌مان برویم. او ادامه داد: سه کوچه آن طرف‌تر از خانه‌مان ساختمان نیمه‌سازی قرار داشت، پدرم از ما خواست به طبقه آخر این ساختمان ۱۰ طبقه برویم. ناگهان پدرم برادر ۴ ساله‌ام را از بالای ساختمان به پایین پرتاب کرد. او می‌خواست مرا هم پرتاب کند که فرار کردم و بعد از آن خودش را به پایین انداخت.

سرهنگ خسروی، رئیس کلانتری ۱۵۲ خانی آباد نو گفت: اجساد به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پرونده برای تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد.

شلیک کور به پسر ۵ ساله

در آخرین روز‌های اسفند نیز حادثه‌ای رخ داد که منجر به زخمی شدن یک پسر ۵ ساله شد. شامگاه یکشنبه ۲۶ اسفند بود که مأموران پلیس پایتخت در جریان تیراندازی سرنشینان خودروی پژو ۲۰۶ به خودروی بی‌ام و در بزرگراه چمران قرار گرفتند.

در بررسی‌ها مشخص شد که سرنشینان دو خودرو باهم درگیر شده و بی‌ام و سواران با چاقو توسط پژو سواران مجروح شده بودند، اما پس از فرار، پژو سواران به تعقیب آن‌ها ادامه داده و اقدام به شلیک سه تیر کردند.

سرنشینان بی‌ام و که مجروح شده بودند با کمک مردم به بیمارستان منتقل شدند. لحظاتی بعد از این گزارش، مأموران بیمارستان حضرت رسول اکرم اعلام کردند که پسر ۵ ساله‌ای از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. بلافاصله مأموران تحقیقات خود را آغاز کرده و در بررسی‌ها مشخص شد که پسر ۵ ساله به همراه پدر و مادرش سوار بر خودروی پراید در حال عبور از بزرگراه چمران بوده است.

در این هنگام یکی از تیر‌هایی که توسط پژو سواران شلیک شده به پسر ۵ ساله به‌نام آریا برخورد کرد. سرهنگ تقی افرند، رئیس نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه ۷ روز بعد از این تیراندازی مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ موفق شدند عامل این تیراندازی و ۱۰ نفر از همدستانش را که از اشرار و قاچاقچیان بودند در ویلایی در استان البرز دستگیر کنند.

این درحالی است که پس از چند روز بستری شدن آریا در بیمارستان حال او رو به بهبودی رفت و پسر ۵ ساله به هوش آمد. به گفته پدرش او می‌تواند صحبت کند، اما سمت چپ بدنش را نمی‌تواند تکان دهد.

خواهرکشی در بندرعباس

سرهنگ عبدالمجید کرمی رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان نیز از قتل یک دختر ۱۹ ساله در بندرعباس خبر داد. وی گفت: پدر این دختر برای صدور جواز دفن به پلیس آگاهی مراجعه کرده بود که پس از بررسی‌ها وقوع قتل محرز شد. پس از احضار و بازجویی اعضای خانواده مقتول مشخص شد که این دختر به‌دنبال درگیری با برادرش و بر اثر اصابت ضربه چوب به سرش به قتل رسیده است.

بدین ترتیب مأموران اداره مبارزه با جرایم جنایی، متهم را در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. وی در تحقیقات ابتدایی منکر بزه انتسابی بود، ولی در مواجهه با دلایل و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده و به قتل خواهر خود اعتراف کرد.

منبع: ایران

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: حوادث ، اخبار جنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
ریاست محترم قوه قضایی کشور عریز ایران با این همه مجاهدت جهاد دراه خدا وبا این انقلاب بی نظیر بعد انقلاب پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) وجود یک اراذل اوباش هم در کشور بی معناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
از قوه قضاییه می خواهم به نیروی انتظامی اختیارات دهید تا با چند عملیات این اشرار و ارازل و اوباش را دستگیر و به جای بخشش و عفو باید اعدام شوند.
چرا در کشور اسلامی باید مشتی وحوش جان و مال و ناموس مسلمین را به خطر بیاندازند.
اعدام فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
چه خبره ............آمار فوتیا از سیل بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
چه خبررررره
آخرین اخبار