یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا در نظر دارد تا دیپلمات‌های این کشور در افغانستان را تا سال آینده میلادی به نصف کاهش دهد.

آمریکا تعداد دیپلمات های خود در افغانستان را کاهش می دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا در نظر دارد تا دیپلمات‌های این کشور در افغانستان را تا سال آینده میلادی به نصف کاهش دهد.

سفارت‌ آمریکا در کابل بزرگترین و پر هزینه ترین ماموریت‌ دیپلماتیک واشنگتن در جهان محسوب می‌شود و بزرگتر از هر نمایندگی سیاسی دیگر در جهان است.

حضور آمریکا در کابل در جریان سالها به شکل غیرمعمولی گسترش یافته و دو برابر سایر سفارتخانه‌های بزرگ آمریکا و 35 درصد بزرگتر از سفارت آمریکا در عراق است.

آمریکا بزرگترین سفارت خود در جهان را در افغانستان تاسیس کرده است که علاوه بر دیپلمات‌ها شمار بسیاری از مقامات دولت فدرال، نیروهای قراردادی و کارمندان نهادهای امنیتی آمریکا را نیز در خود جا داده است.

تاکنون آمار رسمی از شمار کارمندان سفارت آمریکا در کابل منتشر نشده است اما ظاهرا شمار کارمندان آمریکایی و محلی این سفارت به چند هزار نفر می‌رسند.

روزنامه آمریکایی موسوم به «فارین پالیسی» نوشت: وزارت خارجه آمریکا در نظر دارد تا پس از کاهش نظامیان آمریکایی شمار دیپلمات‌های این کشور را نیز در افغانستان و عراق به نصف کاهش دهد.

یک مقام ارشد آمریکایی اظهارداشت: در این اواخر شمار دیپلمات‌های چینی در آفریقا افزایش یافته است که روی مسائل اقتصادی و دیگر موضوعات کار می‌کنند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم تمام پول خود را در افغانستان و عراق هزینه کرده و روی این کشورها متمرکز بمانیم بنابراین باید منابع آمریکا را به سایر کشورها اعزام کنیم.

این مقام آمریکایی ادامه داد: از این طریق باید مانع از دست رفتن مناطق بیشتر به رقبای عمده خود شویم، این روند با سرعت در حال افزایش است و ما به سختی آن را درک می‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا نیز بازنگری ماموریت‌ دیپلماتیک این وزارت را در افغانستان و عراق و تائید کرده است و پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره کاهش احتمالی شمار کارمندان سفارت آمریکا در کابل منتشر شده بود.

به نوشته تسنیم، این رسانه در حالی از کاهش نیروهای دیپلماتیک آمریکا در افغانستان خبر می‌دهد که روند مذاکرات آمریکا با طالبان نیز به کندی پیش می‌رود و دو طرف تا کنون نتوانسته اند به توافق جامعی دست یابند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، افغانستان ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار