کارشناس مسائل منطقه گفت: ممانعت آمریکا از ارسال کمک های بشر دوستانه پیامی برای خوش خیال ها و طرفداران مذاکره با واشنگتن دارد.

هدف آمریکا ایجاد تفرقه بین  دولت و ملت ایراسعد الله زارعی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دوگانگی رفتاری که آمریکا نسبت به ایران در پیش گرفته است، اظهار کرد: هدف آمریکا ایجاد تفرقه بین  دولت و ملت ایران است چراکه از طرفی تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را تشدید کرده و از طرفی دیگر با ملت ایران ابراز همدردی می کند.

وی با اشاره به مطلبی که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نوشته بود، تصریح کرد: به نظر می رسد پمپئو جمهوری اسلامی را مسئول سیل و آسیب‌های ناشی از آن را  می‌داند و با این شیوه ابراز همدردی قصد دارد بین ملت و دولت ایران شکاف و فتنه به وجود بیاورد.


زارعی ادامه داد: با نگاهی به حوادث آمریکا در دوران زمامداری ترامپ خواهیم دید که در طول این مدت بیش از ۶ هزار نفر در بلایای پیش آمده واشنگتن از بین رفته اند که این آمار قطعا قابل مقایسه با تلفات سیل در ایران نخواهد بود.

کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: برخلاف تبلیغات و ادعاهای واشنگتن اثرات مستقیم تحریم های اعمالی از سوی آمریکا بیشتر متوجه اقشار کم توان و ضعیف جامعه می شود، در چنین شرایطی قطعا ارسال پیام های همدردی از سوی پمپئو یا کاخ سفید هیچ احساس مثبتی در بین مردم کشورمان ایجاد نخواهد کرد.


وی افزود: اگر آمریکایی‌ها عاقل بودند درگیری‌های خود را با جمهوری اسلامی در سطح سیاسی و حکومتی محدود نگه داشته و وانمود می‌کردند که با ملت ایران کاری ندارند، درحالی که واشنگتن درعمل مردم را تحریم کرده و فشار‌ها را متوجه ملت  ما کرده است.

زارعی درپایان گفت: این موضوع برای انقلاب اسلامی آثار مثبتی  را به همراه دارد چرا که هرگونه دید مثبت در میان مردم کشورمان نسبت به غرب را  از بین می‌برد و به خوش گمان‌ها یادآور می‌شود که راه دوستی بین ایران و آمریکا‌ از طرف خود کاخ سفید مسدود است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، سیل ، پمپئو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۲۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
نباید با آمریکا مذاکره کرد شیطان بزرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
میدونم شیطانه بزرگه امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۱۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
شیطنت بزرگ یا کوچیکش از پستی و حقارت ناشی میشه.
مرگ بر سیاست آمریکای حقیر و سیاستمداران پست فطرت و حیوان صفتش
آخرین اخبار