یک مقام ارشد آمریکایی در چارچوب مواضع مداخله‌جویانه واشنگتن اعلام کرد گزینه نظامی علیه ونزوئلا روی میز است و آمریکا به صورت جدی آن را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به اسپوتنیک گفت واشنگتن به شکل جدی گزینه نظامی را در ونزوئلا بررسی می‌کند.

این مقام آمریکایی اعلام کرد: «همانطور که رئیس جمهور گفته است، گزینه نظامی روی میز قرار دارد و این گزینه روی میز می‌ماند. گزینه نظامی، گزینه جدی است... هرچند کسی به این موضوع تمایل ندارد، اما با توجه به تحولات ونزوئلا، این گزینه به شکل جدی در دست بررسی است.»

یک مقام ارشد دیگر دولت ترامپ به خبرنگاران گفت واشنگتن به درخواست شورای ملی ونزوئلا جمعه جدیدترین دور تحریم‌ها را علیه کشتی‌ها و شرکت‌های وابسته به شرکت ملی نفت ونزوئلا اعمال کرده است.

در ساعات اولیه جمعه مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، تحریم‌ها را علیه سی و چهار شرکت تحت مالکیت شرکت ملی نفت ونزوئلا یا شرکت‌هایی که برای شرکت ملی نفت این کشور فعالیت می‌کنند و نیز دو شرکتی که نفت ونزوئلا را به کوبا ترانزیت می‌کنند، اعلام کرد.

این مقام آمریکایی گفت: «به درخواست شورای ملی ونزوئلا برای تحریم شرکت‌ها و کشتی‌هایی که نفت ونزوئلا را ترانزیت می‌کنند، این تحریم‌های جدید اعمال شده است.. فکر می‌کنم سی و چهار کشتی شرکت ملی نفت ونزوئلا نیز در این ترانزیت نقش دارند که ان‌ها نیز تحریم شده‌اند.»

آمریکا شرکت ملی نفت ونزوئلا را با اقدامات تنبیهی، مجازات و دارایی‌های این شرکت را به ارزش هفت میلیارد دلار توقیف کرده است. نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، در واکنش به این اقدامات آمریکا اعلام کرده است، استخراج نفت را یک میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
وقتی گاوچران غرب وحشی ترامپ با چپاول اموال و دارائی و ثروت ملی کشورها نقدینگی بانکهای آمریکائی را در سراسر جهان تامین میکند و مدعی میشود که در دوران ریاست جمهوری او اقتصاد آمریکا نمونه بوده و میتواند برای اقتصاد جهانی الگو باشد.......یعنی هر که به هر که زور بود چپاول و دست درازی و دزدی کند و اموال و ثروت ملی دیگران را ثبت و ضبط کند و......بدون اینکه تلاشی برای کسب درآمدهای مشروع و تولید ثروت داشته باشد سراسر تاریخ آمریکا گواه و شاهد این ادعاست که قاره ی آمریکا وقتی توسط مهاجرین سفیدپوست اروپائی اشغال شد و ساکنین اصلی و بومی آن که رنگین پوستان سرخپوست و سیاهپوستان بودند بطور فجیع و دردناکی کشتار و قتل و عام شدند و در بعضی از نقاط آمریکا نسلشان را از روی زمینهای این قاره برداشتند و نابود کردند و آنانی را که جان سالم به در بردند به بردگی در مزارع و کارخانجات صنعتی بردند تمام ثروتهای پیدا و نا پیدای آنان را صاحب شدند و چپاول کردند......و این روش تا همی امروز هم ادامه دارد یک روز افغانستان - یک روز سوریه - یک روز عراق - یک روز یمن و..........حالا هم ونزوئلا و ثروتهای خدا دادیش.........
آخرین اخبار