مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در ایام نوروز امسال ۸۲ هزار و ۲۴۸ مسافر نوروزی از خدمات نوزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت در استان کرمان بهره‌مند شدند.

پوشش خدمات ۸۲ هزارنفری طرح ملی ایمنی و سلامت درکرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: نوزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت با شعار، همراهتان هستیم در ۲۸ اسفند ماه سال ۹۷ در استان کرمان با حضور استاندار و سایر مسئولین استانی در محل پست شهید حسین نامجو افتتاح شد و در ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ به کار خود پایان داد.

وی با اشاره به حضور و مشارکت ۴۲۰ عضو جوان خواهر و برادر در برگزاری طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر افزود: طرح ملی ایمنی و سلامت با برپایی ۳۳ پست، ۲۴ فضای دوستدار کودک، ۷ خیمه نماز و ۹ ایستگاه سلامت در استان کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۲ هزار ۲۴۸ نفر از خدمات پست‌های ایمنی و سلامت در سراسر استان بهره‌مند شدند، بیان کرد: ۷۳ هزار ۴۰۶ نفر از خدمات پست‌های ثابت و ۸ هزار ۸۴۲ نفر از خدمات پست‌های سحاب (سامانه حرکت‌های بشردوستی) در ایام نوروز بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به همکاری پزشکان داوطلب و اعضای جوانان در پست سلامت افزود: در راستای حساس سازی و آگاهی عموم مردم از سلامت خویش؛ ۵ هزار و ۱۰۶ نفر از مسافران با مراجعه به ایستگاه سلامت از خدماتی همچون ویزیت و اندازه گیری فشارخون بهره‌مند شدند.

فلاح گفت: رانندگان نخستین گروه هدف پویش بهرفت هستند که اعضای جوانان از طریق ارتباط چهره به چهره با مسافران و اطلاع رسانی در خصوص نقاط پرخطر جاده‌ها موفق شدند، ۴۰ هزار و ۵۰۲ نفر از مسئولان، مسافران و رانندگان را به پویش ملی بهرفت دعوت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت: از آنجایی که اقامه نماز در همه مراحل زندگی و در همه کار‌ها مقدم‌تر است، خیمه‌های نماز در جوار پست‌های ایمنی و سلامت در سطح استان کرمان برپا شده است که ۳ هزار و ۹۷۹ نفر به این خیمه‌ها مراجعه کردند.

وی با اشاره به برپایی فضای دوستدار کودک افزود: ۱۳ هزار و ۹۹ خردسال در این مکان‌ها از بازی‌های متنوع، سرگرمی، نقاشی و قصه خوانی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان، مسافران نوروز ۹۸ را با موارد مهم امدادی و ایمنی با توزیع ۷۲ هزار و ۴۱۲ بروشور، پوستر و سی دی‌های آموزشی و انگیزشی آشنا ساختند.

انتهای پیام/ح

موفقیت طرح ایمنی وسلامت سفر در کرمان

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.