حامد کرزی تاکید کرد که در صورت عدم حضور نمایندگان دولت در نشست قطر، برگزاری این نشست صلح نباید متوقف شود.

کرزی: عدم حضور دولت افغانستان در مذاکرات صلح قطر نباید باعث متوقف این روند شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان خواستار شرکت دولت این کشور در مذاکرات بین الافغانی قطر شد اما تاکید کرد که در صورت عدم حضور نمایندگان دولت، برگزاری این نشست صلح نباید متوقف شود.

کرزی اظهار داشت: مذاکرات اخیر با طالبان یک تلاش ملی برای رسیدن به صلح است و متوقف کردن این روند تنها به دلیل عدم حضور دولت، جرم و اشتباه خواهد بود.

رئیس جمهور سابق افغانستان افزود: «تلاش ما این است که حکومت در مذاکرات قطر شرکت کند. آرزو، تقاضا و تلاش من این است که حکومت بیاید و از تدبیر کار بگیرد و در مذاکرات شرکت کند. اما اگر (شرکت) نکرد، ما نمی‌توانیم یک تلاش ملی برای رسیدن به صلح را متوقف کنیم.»

کرزی تاکید کرد که متوقف کردن مذاکرات جرم است، اشتباه است و ما تن به این جرم و اشتباه نخواهیم داد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که اخیرا «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان با شماری از رهبران برجسته سیاسی، از جمله حامد کرزی برای ایجاد موضعی مشترک درباره صلح دیدار کرده بود.

دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی و طالبان قرار است در نیمه ماه جاری میلادی به میزبانی قطر در دوحه قرار شود.

مقامات افغان می‌گویند یک موسسه قطری از دولت افغانستان نیز دعوت کرده تا نمایندگانی را به این نشست اعزام کند اما طالبان تاکنون از نشست با مقامات کابل خودداری کرده است.

دور نخست مذاکرات بین الافغانی احزابسیاسی افغانستان و طالبان نیز چند ماه گذشته در مسکو برگزار شده بود که مخالفت غنی را در پی داشت.

رئیس جمهور افغانستان با انتقاد از برگزاری این نشست تصریح کرده بود که هرگونه توافق در این گونه نشست ها مشروعیت ندارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار