رئیس کل بانک مرکزی نوشت: در یک جنگ اقتصادی تمام عیار از زاویه غلبه بر مشکلات، گام خود را با قدرت بر می داریم.

لبیبلبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی خود از اقدامات جدید بانک مرکزی در سال ۹۸ خبر داد و نوشت: سال ۹۸ را صاحب نظران از دو زاویه پیش بینی می‌کنند:

 

 

 

لبیبل

۱- تشدید مشکلات: تاثیر بیشتر تحریم‌های آمریکا کاهش درآمد‌های نفتی تشدید تورم رکودی هجوم نقدینگی کاهش بیشتر شده اقتصاد و..

۲-غلبه بر مشکلات: کند شدن تیغ تحریم‌ها، افزایش مبادلات با همسایگان و کشور‌های دوست، کاهش قابل توجه واردات غیر ضرور، رونق تولید ملی، افزایش صادرات غیر نفتی، کنترل بازار ارز، توان مهار نقدینگی و..


در یک جنگ اقتصادی تمام عیار و با علم بر توانایی‌ها از زاویه دوم که زاویه مقاومت اقتصادی است با سیاستگذاری درست و هماهنگ می‌توانیم تلاش‌های دشمن را خنثی کنیم، در سال ۹۷ نیز با القائات آمریکا در مقاطعی چند صباحی فضای نا امیدی در کشور حاکم شد، اما با سیاست‌ها و اقدامات درست علیرغم تشدید مشکلات معیشتی مردم برنامه اصلی آمریکا تا حدودی شکست خورد .


بیشتر بخوانید: مزایای نزدیک شدن نرخ دلار به قیمت نیمایی


از فردا با اولویت رسیدگی به هموطنان آسیب دیده از سیل، گام دوم را با قدرت برداریم سیاست‌های ما امسال بسیار تعیین کننده است.

انتهای پیام/

دو نگاه متفاوت به عملکرد اقتصادی کشور در سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
به نظر من مرحله به مرحله باس قیمت ها رو آزاد کنن و بذارن رو یارانه
مثلا صد تومن بذارن رو یارانه و بنزین رو آزاد کنن و دویست تومن بذارن و گوشت و مرغ رو آزاد کنن و دویست تومن دیگه بذارن و نون رو آزاد کنن الی آخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
ان شاالله شاهد کاهش قیمت دلار و طلا و بهبود ارزش پول ملی باشیم یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
فیضی
۱۲:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
بهبود قدرت پول ملی نیاز به ارامش ذر فضای اقتصادی کشور و برنامه برای چند میلیون حقوقبگیر ناکارامد چسبیده به بدنه دولت نیازمندیم که نداریم چندصدهزار مدیر درکشور وهزینه کلی حقوق انها= فاجعه تااخردنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
چجوری یعنی مثلاً؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
نمیدانم
آخرین اخبار