کمک به افراد سیل زده در شرایط کنونی یکی از نیازهای لازم و ضروری است

امام جمعه موقت سنندج گفت: کمک به افراد سیل زده در این شرایط یکی از نیازهای لازم و ضروری است و انتظار می‌رود که مردم ودولت از هیچ کوششی در راستای کمک به این افراد دریغ نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، ماموستا معروف خالدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: امروز روز امتحان توانمندان و اهل سخاوت است و ایران اسلامی مورد آزمون الهی قرار گرفته است، پس بی تفاوتی به سیل زدگان مایه سرافکندگی در برابر ذات احدیت است.
وی با بیان اینکه احساس همدردی و دلسوزی نشانه انسان مسلمان است، افزود: باید از هر طریق و هر آنچه در توان داریم به سیل زدگان کمک کنیم و از درد‌های آنان بکاهیم.

خطیب موقت جمعه سنندج با بیان اینکه ملت ایران در امتحان‌های گذشته همواره موفق و سربلند بوده اند، تاکید کرد: قطعا مردم کشورمان مردم مناطق سیل زده را تنها نخواهند گذاشت و در کمک به همنوعان خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

ماموستا خالدی مردم سیل زده را به صبر در برابر مشکلات توصیه کرد و گفت: مادامیکه همه در صحنه باشیم و از همکاری با یکدیگر دریغ نکنیم رحمت پروردگار نیز شامل حال کشورمان می‌شود و با موفقیت از مشکلات کنونی نیز عبور می‌کنیم.

وی ممانعت کشور‌های اروپایی و آمریکا از ارسال کمک به سیل زدگان کشورمان را کاری زشت و غیر انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: از دشمنان غیر از دشمنی نباید انتظاری داشت و ملت و مسئولان باید با تعامل و همدلی برای کاهش آلام حادثه دیدگان تلاش کنند.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه با بیان اینکه خداوند بر استقامت انسان مسلمان تاکید کرده است، اضافه کرد: ایمانداران واقعی کسانی هستند که در هر شرایطی با گفتار و کردار به خداوند متعال ایمان داشته و در مقابل مشکلات استقامت داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از کمک‌های مختلف مردمی به افراد سیل زده، فزود: اگر ما در صحنه حضور پیدا کنبم و در کنار هم باشیم رحمت خدا نیز شامل حالمان می‌شود و از این بحران با آسیب کمتر خارج خواهیم شد.

امام جمعه موقت سنندج در پایان از حضور پرشور مردم این شهر در نماز جمعه و سایر آئین‌های دینی و مذهبی تقدیر کرد و گفت: ترویج آموزه‌های دینی در هر شرایط زمانی و مکانی از جمله وظایف اصلی ما مسلمانان است و باید نسبت به این مهم حساس باشیم.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار