سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا به عنوان بهترین مربی سال این کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا جایزه «انزو بیرزوت» را که هر سال به بهترین مربی ایتالیایی اهدا می‌شود، دریافت کرد.

مانچینی، برای کسب این ججایزه با جنارو گتوزو سرمربی میلان و جان پیرو گاسپرینی سرمربی آتالانتا رقابت داشت.

سال قبل این جایزه را اوزه بیو دی فرانچسکو تصاحب کرد و پس از چزاره پرندلی سرمربی تیم ملی ایتالیا که سال ۲۰۱۱ این جایزه را کسب کرد، مانچینی اولین سرمربی تیم ملی است که این جایزه را به دست می‌آورد.

بیرزوت ایتالیا را به عنوان قهرمانی جام جهانی ۱۹۸۲ رساند. تحت رهبری او، تیم ملی ایتالیا ۱۰۴ بازی انجام داد که حاصل آن ۵۱ پیروزی، ۲۸ تساوی و ۲۵ شکست بود.

فدراسیون فوتبال ایتالیا به نقل از مانچینی گفت: "این افتخار بزرگی است، به خصوص به این دلیل که انزو به من اجازه داد برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ برای تیم ملی ایتالیا بازی کنم. "

هیئت داوران جایزه انزو بیرزوت متشکل از گابریله گراوینا رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC)، جیانکارلو آبته و مارکو گالدیولو روسای افتخاری، انریکو واریاله مدیر «رای» و چندین روزنامه نگار است.

این جایزه در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد و به افتخار فاتح جام جهانی ۱۹۸۲ انزو بیرزوت نامگذاری شده است.

مانچینی در ماه می‌گذشته پس از ناکامی ایتالیا در راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ هدایت این تیم را بر عهده گرفت و همچنین رتبه این تیم را در رده بندی فیفا را ارتقا داد و همچنین بازی‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۰ را با برد شروع کرد در حالی که چندین بازیکن جوان را به تیم ملی فراخوانده است.

انتهای پیام/

مانچینی جایزه انزو بیزورت را برد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار