نماینده مردم استان گلستان در مجلس با اشاره به همکاری همه دستگاه‌ها در مناطق سیل زده ابراز امیدواری کرد اوضاع به روال قبل خود بازگردد.


همکاری دولت، سپاه و بسیج برای کاهش آلام مردم مناطق سیل زده کشور/ امیدواریم در آینده اوضاع به روال قبل خود بازگردداسدالله قره خانی، نماینده مجلس منطقه علی آباد کتول استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره امداد رسانی و اقداماتی که در گلستان انجام شده است، گفت: دولت و سایر دستگاه‌هایی که ماموریت داشتند که در گلستان حضور داشته باشند خیلی خوب عمل کردند، همچنین سپاه، بسیج، ارتش، نیرو‌های مسلح به خوبی وارد عمل شدند به ویژه همت و همکاری نیرو‌های مردمی و وحدتشان برای رفع آلام مناطق سیل زده کمک فراوانی کرد.

وی افزود: همه عوامل کمک رسان هرآنچه که در توانشان بود به کار گرفتند، ولی حجم آبی که در شهر آق قلا، گمیشان، منطقه، رودخانه‌ها و سد‌ها جمع شده بود فراتر از ظرفیت منطقه و بیشتر از توان مقابله بود به همین خاطر اگر در جا‌هایی کندی عمل دیده می‌شود ناشی از کم کاری کل دستگاه‌ها نیست.

قره خانی با بیان اینکه فرمایشات و سفارش‌های مقام معظم رهبری در این راستا بسیار راه گشا بود، خاطر نشان کرد: رئیس جمهور، رئیس مجلس، معاون اول و سایر عوامل همه پای کار آمدند و هیچ دستگاه و جایگاهی کم کاری نکرده است؛ اگر کم کاری بود مربوط به قبل از وقوع سیل است.

نماینده مجلس منطقه علی آباد کتول استان گلستان با اشاره به کم کاری‌های قبل از حادثه سیل، تاکید کرد: قبل از سیل باید زیر ساخت‌ها و تهمیدات لازم را انجام می‌شد به عنوان مثال سد‌هایی که در دست احداث و اقدام بود را می‌ساختند همچنین لایروبی سد‌ها، رودخانه و به ویژه رودخانه گرگان رود که در مصب رودخانه به دریا گل و لای در سیل طی سال‌های متمادی ظرفیت رود را کاهش داده بود.

وی افزود: اگر قبل از این حادثه کار‌ها و فعالیت‌هایی برای جلوگیری آن انجام می‌شد، خسارت‌های کم تری را شاهد بودیم، همچنین در زمان وقوع سیل به استثنای ۲ روز اول که خلاء نبود مدیریت استانی برای هماهنگی بیشتر حس می‌شد؛ ولی وزیر کشور با حضورشان در استان گلستان ۴ روز در روستا ماندند و فرماندهی و مدیریت بحران را در دست گرفتند تا مسائل حل شد.

قره خانی در پایان خاطرنشان کرد: با حضور وزیر کشور در استان گلستان همه نیرو‌ها همکاری لازم را داشتند که توانستند جلوی خسارت‌های بیشتر را بگیرند و آلام مردم را کاهش دهد و اکنون کار در مسیرمشخصی قرار گرفته است که امیدواریم در آینده اوضاع به روال قبل خود باز گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، گلستان ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار