هویت یکی از ساختمان‌های تشکیلات جاسوسی بین‌المللی انگلیس در مرکز لندن، پایتخت این کشور پس از تخلیه فاش شد.

افشای هویت یکی از ساختمان‌های تشکیلات جاسوسی بین‌المللی انگلیسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در یکی از محله‌های واقع در مرکز شهر لندن، پایتخت انگلیس که نزدیک پارک معروف این شهر واقع است، ساختمانی آجری رنگ قرار دارد. این ساختمان با رنگ آجری ظاهرا شبیه دیگر ساختمان‌های لندن است، اما روز گذشته مشخص شد مقر فرماندهی مخابرات دولتی انگلیس معروف به جی سی اچ کیو بوده است.

این تشکیلات یکی از پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین سازمان‌های جاسوسی انگلیس و مرکز شنود مکالمات و تعاملات مخابراتی در این کشور است. این ساختمان از شصت و شش سال پیش برای چنین منظوری به کار گرفته شده است. در این ساختمان مکالمات از سراسر جهان جمع آوری و تحلیل می‌شود تا هرگونه سخن مربوط به امنیت ملی و تهدید‌های متوجه انگلیس شناسایی شود. این ساختمان آجری رنگ در خیابان پالمر شهر لندن واقع است. هویت این ساختمان پس از تخلیه آن در روز گذشته اعلام شد.

جرمی فلمینگ، رئیس این سازمان اعلام نکرده است که ساختمان جدید درنظرگرفته برای فعالیت این تشکیلات جاسوسی در کجا واقع است. یکی از نقاط عطف فعالیت این سازمان، شکستن کد‌های پیشرفته‌ی آلمان نازی معروف به کد معما در دوران جنگ جهانی دوم بود.

این سازمان با سازمان اطلاعات مخفی (SIS) و سازمان امنیت داخلی انگلیس موسوم به ام آی-۵ ارتباط بسیار نزدیکی دارد. سازمان مذکور با سازمان امنیت ملی آمریکا و سازمان‌های جاسوسی استرالیا، کانادا، و نیوزیلند نیز در قالب کنسرسیوم معروف به "پنج چشم" همکاری و ارتباطات اطلاعاتی و جاسوسی گسترده دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار