وزیر خارجه سوریه تأکید کرد دمشق با همه امکانات و ابزاری که در اختیار دارد، تمام خاک جولان اشغالی را آزاد خواهد کرد.

سوریه: جولان اشغالی را به هر طریقی آزاد خواهیم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه  تأکید کرد دمشق با هر وسیله و ابزاری جولان اشغالی را آزاد خواهد کرد.

وزیر خارجه سوریه روز پنج‌شنبه در نشست خبری مشترک با همتای ونزوئلایی خود تأکید کرد: «سوریه برای بازگرداندن هر وجب بلندیهای جولان هیچ ابایی نخواهد داشت که از زور نیز استفاده کند».

ولید معلم همچنین افزود: «سوریه با همه ابزارها و گزینه‌هایی که در اختیار دارد، جولان اشغالی را آزاد خواهد کرد».

وزیر خارجه سوریه با اشاره به تصمیم جنجالی و مداخله‌جویانه اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره جولان اشغالی گفت: «تنها تأثیر تصمیم دونالد ترامپ درباره جولان اشغالی سوریه انزوای بیشتر آمریکاست. حق ما در حاکمیت جولان اشغالی سوریه قاطع و محکم است و مشمول گذر زمان نمی‌شود و هر وجب قلمرو اشغال‌شده سوریه را آزاد خواهیم کرد».

رئیس جمهور آمریکا، روز ۲۵ مارس (۵ فروردین) حکمی را امضا کرد که به موجب آن «حاکمیت» رژیم صهیونیستی را بر بلندیهای جولان سوریه را که این رژیم در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد، به رسمیت شناخت. این حکم در دیدار وی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امضا شد. این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا با واکنشها و محکومیتهای شدید بین‌المللی مواجه شد.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار