مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمنان گفت: ۴۹۳ واحد مسکونی روستایی و ۴۵ واحد مسکونی در شهر‌های استان به دلیل شدت تخریب و خسارت ناشی از سیلِ روز‌های گذشته قابل بازسازی نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،علیرضا فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: کارشناسان واحد‌های مسکونی در ۹ شهر و ۱۰۵ روستای استان سمنان را به منظور بررسی خسارت مورد ارزیابی قرار دادند.

وی ادامه داد: بیش از سه هزار واحد مسکونی در استان سمنان به منظور برآورد خسارت ناشی از وقوع سیل در روز‌های گذشته توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ابراز کرد: بر اساس ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن استان سمنان ۳۹۴ واحد مسکونی در شهر‌ها و یک هزار و ۵۸۵ واحد مسکونی در روستا‌ها نیازمند تعمیر است.

فلاحی تصریح کرد: وقوع سیل در روز‌های گذشته بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال به طرح‌های هادی روستایی استان خسارت زد.

وی اضافه کرد: ۹ شهر و ۱۰۵ روستا در اثر سیلاب در روز‌های گذشته در استان سمنان دچار خسارت‌های جزئی و کلی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با بیان این که ۴۶۷ واحد مسکونی در کالپوش شهرستان میامی با محوریت خسارت ناشی از رانش زمین مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: براساس نظر کارشناسان از ۴۶۷ واحد در کالپوش ۲۲۶ واحد تخریبی است، که از این تعداد ۱۱۳ واحد مسکونی آسیب دیده و تخلیه شده و ۱۱۳ واحد دیگر نیز در حال تخلیه است.

سیلاب ناشی از بارش‌ها در استان سمنان یک کشته برجا گذاشت و خسارت‌های مالی زیادی به خانه‌های مسکونی و زیرساخت‌های استان وارد کرده است.

انتهای پیام/ت

خسارت های  ناشی از سیل بر واحدهای مسکونی برخی مناطق سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار