هیات وزیران با تصویب مصوبه‌ای، وزارت خارجه را مجاز کرد که اتباع عراقی را که به ایران سفر می‌کنند، را از پرداخت روادید معاف کند.

وزارت خارجه مجاز به معاف کردن اتباع عراقی از پرداخت روادید شدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هیات وزیران با تصویب مصوبه ای، وزارت امور خارجه را مجاز کرد که اتباع عراقی را که به ایران سفر می‌کنند، به شرط عمل متقابل از سوی کشور عراق، از پرداخت روادید معاف کند.

اسحاق جهانگیری در نامه‌ای به وزارت امورخارجه نوشت: «هیات وزیران در جلسه یازده فروردین ۹۸ به پیشنهاد وزارت امورخارجه و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که این وزارتخانه مجاز است اتباع عراقی را در سفر به ایران از پرداخت هزینه‌های روادید به شرط عمل متقابل کشور عراق معاف کند.

البته پیش از این، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در بیانیه‌ای مشترک پس از مذاکرات هیات‌های دو کشور در جریان سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی، رایگان شدن روادید بین دو کشور را تایید و اعلام کردند، بر این اساس شورای وزیران عراق روز سه شنبه هفتم فروردین ۹۸ رایگان شدن روادید ورود شهروندان ایرانی به این کشور را تصویب کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، عراق ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
خون شهیدان ما برای چی بود
عراقی ها هنوز با ما دشمن هستن
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۰۷:۲۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
برادر!! ما با ویزا و بی ویزا هم توان رفتن نداریم. . اونجا نون ماست هم بخوری گرو نه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
برادر عزیز
این هزینه بابت دلار برای رفتن به عراق با دلار بیست هزاری باز سودش از اینکار بیشتره برادر یکم بیشتر فکر کن
حس وطن پرستی چون مروم کشورم بابت مایحتاج زندگی مشکل دارن

کربلا همین جاست این مردم سیل زده ...که پای وطنشون وایسادن
Iran (Islamic Republic of)
هموطن ایرانی
۲۱:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
اون عزیزانی که با چشمان بسته و احساسات عجیب و غریب اظهار نظر میکنن خوبه یکم با تامل و دقت بیشتر مطلب و بخونن بعد حس وطن پرستیشون گل کنه !در خبر بالا اومده که این کار کشورمون در قبال رایگان شدن ویزای مسافرین ایرانی به عراقه که دیگه مجبور نباشن با دلار 13 هزارتومانی ویزای عراق و بگیریم و بهمون فشار بیاد . پس منت نزاریم سر ملت عراق این لطفی بود که اونها به ما داشتن .
اون هم ملتی که در این شرایطی که دنیا داره به ما پشت میکنه هنوز پای ما ایستادن و با ما حس برادری دارن . ولی ما چی !!!!!
واقع بین باشیم و حق طلب باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
دوروز دیگه تو کشور خونه میخرن با دینار سیزده هزاری بعد وصلت میکنن بعد تبعیت ایرانی میگیرن پس این همه خون شهید واسه چی دادیم یکم فکر کنید خواهشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
طبق قطعنامه 598خیلی چیزها عراق باید جتران می کرد برای بیرون راندن داعش خیلی مدیون شهدای به خون غلتیده ما هستند حالا سبک وسنگین کن حق ملت ایران را حساب کن عزیز دل برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
غرامت جنگ رو نگرفتیم ۸ سال بدبختی کشیدیم مهم نیست خوب برادر هستیم دیگه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۱۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
این کار بضررمردم ایران. هیچ میدانید عراقیا باهجوم به بازارهای محلی مثل خرمشهر و اهواز باعث بالا رفتن قیمت اقلام ضروری مردم این مناطق میشن چرا مدیریت نمیشه .این حق مردم نیست .هرکی میخاد وارد کشوربشه باید هزینش بده هرکی خارج کشور میخادبره باید هزینش بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
با سلام
دینار قیمتش چقدره؟؟شخص عراقی دینارشو به ریال تبدیل میکنه و تمام اقلام مصرفی کشور و غارت میکنه مثل دارو ...غذا .....ایران چرا این کارو قبول کرده تو سیل و بدبختی کمبود گوشت و مواد غذایی حالا عراقی ها بدای خرید بیان ایران ...دیگه چی میشه؟؟؟گل بود و به سبزه اراسته شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
راست میگی تا بحال به این فکر نکرده بودم فقط فکراربعین و میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
غرامت گرفتن از کشور منجاوز عراق به کجا رسید؟۸سال جنگ تحمیلی و این همه شهید و خسارت را آیا عراق نباید جبران کنه؟حذف روادید چه معنی داره؟
آخرین اخبار