رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان گفت:  تنها گربه جنگلی همدان در اثر تصادف شدید در منطقه خانگرمز تلف شد.

تلف شدن تنها گربه جنگلی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، رضا دانش پژوه، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: یک قلاده گربه جنگلی  بر اثر تصادف جاده‌ای تلف شد.

وی با بیان اینکه این مورد اولین گزارش موثق از حضور گربه جنگلی در استان همدان است،گفت: متاسفانه این سانحه در حاشیه منطقه حفاظت شده خانگرمز مسیر روستای سه گاوی اتفاق افتاد.

این مسئول، از تمامی رانندگان در محور‌های مواصلاتی واقع در حاشیه مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست خواست تا با سرعت کمتر و دقت بیشتری از این جاده‌ها عبور کنند.

وی بیان کرد: کاهش سرعت هنگام مشاهده حیوان و عبور از آن به آرامی و نیز آگاه کردن رانندگان عقب با روشن کردن فلاشر، خودداری از روشن کردن نور قوی و بالای چراغ‌های جلو به صورت ممتد برای جلوگیری از خیره شدن حیوانات به چراغ و سکون حیوان، بوق زدن متناوب و خاموش و روشن کردن چراغ‌های جلوی خودرو در هنگام سکون حیوان،توصیه می شود.

وی در ادامه افزود: به صدا در آوردن بوق در صورت مشاهده پرندگان در حاشیه جاده یا هنگام پرواز آن‌ها از روی جاده جهت جلوگیری از برخورد و تماس فوری با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ محیط زیست - بعد از برخورد با حیوان از جمله اقداماتی است که رانندگان می‌بایست در جهت کاهش خطرات احتمالی و اتلاف جانوران حیات وحش در جاده‌ها انجام دهند.

انتهای پیام/د.ا

تنها گربه جنگلی همدان در اثر تصادف تلف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.