دادگستری آمریکا تصویری به شدت تاسف‌بار از وضعیت زندان‌های مردان در ایالت آلابامای جنوبی ترسیم کرد و از خشونت همیشگی، استفاده از مواد مخدر، سوءاستفاده جنسی و مرگ زندانیان این ایالت نام برد.

وضع اسف بار زندان‌های ایالت آلابامای آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دادگستری آمریکا از وضع زندان‌های ایالت آلاباما انتقاد کرد.

وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه تصویری به شدت تاسف بار از وضعیت زندان‌های مردان در ایالت آلابامای جنوبی ترسیم کرد و از خشونت همیشگی، استفاده از مواد مخدر، سوءاستفاده جنسی و مرگ زندانیان در زندان‌های این ایالت نام برد.

تحقیقات صورت گرفته توسط بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری آمریکا نشان داد وضعیت حاکم بر زندان‌های ایالت آلاباما نقض ممنوعیت‌های مندرج در قانون اساسی آمریکا علیه «تنبیه ظالمانه و غیر معمولی» است.

وکیلی که طی ۲ سال و نیم گذشته این تحقیقات را انجام داده گفت: «ما دلایل مستدلی داریم که نشان می‌دهد آلاباما به طور منظم حقوق مندرج در قانون اساسی زندانیان را در زندان‌های این ایالت به واسطه ناتوانی در حفاظت از آن‌ها در برابر خشونت از جانب دیگر زندانیان، سوء استفاده جنسی و فراهم نکردن محیط امن برای آنها، نقض کرده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «تحقیقات ما نشان داد که خشونت شدید، سوء استفاده جنسی و مرگ زندانیان از اتفاقات رایج در زندان‌های آلاباما است.»

بر اساس این گزارش، زندان‌های آلاباما دارای بالاترین نرخ خودکشی در سراسر آمریکا هستند.

در بخشی از این گزارش آمده است سیزده زندان مردان در حالی که برای نگهداری ۹ هزار و ۸۸۲ زندانی طراحی شده اند، اکنون میزبان ۱۶ هزار و ۳۲۷ زندانی هستند.

نویسندگان این گزارش ۴۹ روز به وزارت زندان‌های آمریکا فرصت دادند تا به این گزارش پاسخ دهد یا اینکه با شکایت رسمی آن‌ها روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، قتل ، فساد اخلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار