امام جمعه موقت تهران در جمع طلاب حوزه های علمیه فردوس گفت:حوزه علمیه به عنوان میراث نبوت و امامت از جایگاه خاصی برای نشر پیام بعثت برخوردار است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در جمع طلاب حوزه های علمیه فردوس گفت: مأموریت حوزه علمیه این است که پیام دین و معنویت را به جهان بگسترانند و انتظار از حوزوی ها این است که این پیام را در مرحله اول در خودشان پیاده کنند و به همان مقدار که در جانشان نشست در دیگران تاثیر بگذارند.

وی افزود: اکثر پیشینیان ما ‌دینداری خود را در عمل ثابت کرده اند و وقتی کسی آنچه را می گوید باور داشته باشد می تواند تاثیرگذار باشد.

آیت الله سید احمد خاتمی اظهار کرد: باید پیام مبعث را به خانه بیاوریم و خانه ما خانه دین باشد و فرزندانی که از این گلستان پرورش می یابند، گل های معطر دینداری باشند.

‌ امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب ، رسالت طلاب دو چندان شده چون برخی عملکردها اسلام را به صورت دیگری نشان داده و فضای مجازی ابزاری برای مقابله با ارزش‌ها شده و شبهه پراکنی ها در این ایام در ارتباط با اعتقادات مردم از طریق فضای مجازی صورت می گیرد.

وی افزود: به عنوان مثال در سیل اخیر عده‌ای خداوند را مقصر جلوه می‌دهند و قصد متزلزل کردن اعتقادات مردم را دارند در حالی که آنچه اتفاق افتاده لطف خداوند بوده که کشور را بعد از ۲۰ سال خشکسالی به ترسالی تبدیل کرده و البته در این ارتباط عملکرد مدیران و کسانی که در حاشیه رودخانه ، خانه سازی می کنند و مسیر رودخانه را تغییر می‌دهند،‌ مورد سوال است.

آیت الله سید احمد خاتمی با بیان این که حوزه‌های علمیه و سنگر محراب و منبر را دست کم نگیریم گفت: طلاب و روحانیون به دین انتساب دارند و آنچه که برای ما مایه افتخار است، مسئولیت هم در پی دارد.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: طلاب ، حوزه علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.