دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران گفت: آمریکا در ظاهر تلاش می‌کند خود را دوست ملت‌ها معرفی کند و این حربه‌ای نخ نماشده است.

تلاش ظاهری آمریکا برای نشان دوستی خود با ملت‌ها حربه‌ای نخ‌نما شده استسید محمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تناقضات رفتاری مقامات آمریکایی مبنی بر ابراز نگرانی برای سیل زدگان کشورمان در کنار مسدود کردن حساب‌های بانکی هلال احمر کشورمان گفت: بارها از زبان سردمداران آمریکا توهین‌های متعددی را خطاب به مردم کشورمان شنیده‌ایم مبنی بر اینکه DNA ملت ایران را مشکلدار دانسته و یا از مردم کشورمان به عنوان تروریست یاد کردند.

وی ادامه داد: از طرفی نیز آنها به خوبی می‌دانند که این قبیل موضع گیری‌ها موجبات پاسخ مردم دنیا را فراهم خواهد آورد، از همین‌رو نیز در ظاهر حرکاتی ظاهری را انجام می‌دهند برای مثال شاهد این موضوع هستیم که در ایام نوروز سفره نوروزی در کاخ سفید پهن می‌‌شود و یا وزیر خارجه و کارکنان وزارت خارجه آمریکا خود را دوست مردم ایران معرفی می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اسبق ایران با اشاره به سوابق رفتاری آمریکا درباره مردم ایران افزود: البته تمام این اقدامات آمریکا دارای حالتی فریبکارانه است چراکه دشمنی کاخ سفید بیش از هرچیز مردم ایران را نشانه می‌رود و خود نیز به خوبی به این امر واقف هستند که این تحریم‌ها بر مردم ایران فشار وارد می‌کند. ناگفته نماند که حتی تحلیل‌گران هم گاهی به صراحت اعلام می‌کنند که باید بر مردم ایران فشار وارد کنیم تا آنها نیز به دولت و حکومت فشار آورده ،خواهان تغییر شده و این نارضایتی‌ها درنهایت سبب آسیب به جمهوری اسلامی ایران  شود.

وی ادامه داد: حتی در ماجرای سیل اخیر هم شاهد بودیم که آنها حتی اجازه ارسال کمک به کشورمان توسط ایرانیان خارج از کشور را نیز ندادند و سازمان ملل هم اعلام کرد که ما خواهان کمک به مردم ایران هستیم اما امکان کمک وجود ندارد؛ ناگفته نماند که  سازمان صلیب سرخ جهانی و هلال احمر نیز اعلام کردند که به سبب مسدود بودن حساب‌ها توسط آمریکا امکان کمکرسانی وجود ندارند. موضوعی که ماهیت پلید سردمداران آمریکا را به خوبی نشان می‌دهد چرا که در چنین حوادث سختی که برای هر ملتی رخ می‌دهد مردم دنیا و سایر کشورهابه هم‌نوعان خود کمک می‌کنند.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران تصریح کرد: در حال حاضر با سیلی مواجه هستیم که بسیاری از استان‌های ما را درگیر خود کرده  و خسارات بی سابقه ای را نیز به کشور ما وارد آورده  است  اما متأسفانه واشنگتن در این مقطع نیز نگاه سیاسی خود را کنار نگذاشته و نه تنها از ارسال کمک امتناع ورزید بلکه مانع امدادرسانی سایر کشورها هم شده است.موضوعی که  البته بیش از هرچیز به زیان خود این کشورها خواهد بود زیرا مردم ایران و سایر کشورها را بیشتر با ماهیت خبیث کاخ سفید و دولت مردان آمریکا آشنا خواهد کرد .

وی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که ما در ونزوئلا هم شاهد بودیم زمانی که  دولت این کشور خواست خود را از سیطره آمریکا خارج کند.دولتمردان کاخ سفید خواستار آن بودند که تا با راه‌اندازی کودتا دولتی غیر قانونی را به رسمیت بشناسند. حتی برق این کشور را دچار آسیب کردند تا با ایجاد نارضایتی در مردم ونزوئلا به دولت این کشور فشار بیاوند. موضوعی که البته سبقه ای دیرینه داشته و آمریکا بارها در مواجه با کشورهای مستقل چنین رفتاری را نشان داده و استدلالش هم این است که اگر نارضایتی‌ها گسترده شود دولت‌ها سقوط خواهند کرد.

حسینی در پایان با اشاره به رفتار متناقض آمریکا گفت: آمریکا با ظاهرسازی‌های مدام درتلاش است تا خود را دوست و طرفدار ملت‌ها معرفی کند موضوعی که البته در مقام عمل جایی نداشته و حربه‌های نخ نما شده و تکراری است که قطعا باعث فریب افکار عمومی نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار