مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امامزادگان استان در روز طبیعت امسال (سیزدهم فروردین ماه) میزبان بیش از ۱۴۰ هزار زائر بودند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت‌الاسلام بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه در جوار امامزادگان آغاز و تا پایان روز ۱۴ فروردین ماه ادامه دارد.

وی از اجرای طرح آرمش بهاری در ۵۵ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و ارتقا سطح فکری و فرهنگی زائران، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران و گردشگران نوروزی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به فعالیت ۶۰ مبلغ بومی و اعزامی در طرح آرامش بهاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین بخش‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگی است.

بخشی‌پور عنوان کرد: طرح آرامش بهاری شامل برپایی خیمه‌های مختص کودکان و نوجوانان، غرفه‌های پرسش و پاسخ، مشاور خانواده، همه واقف باشیم است که همه روزه پذیرای مردم و مسافران نوروزی است.

وی اعلام کرد: در روز سیزدهم فروردین امسال بیش از ۱۴۰ هزار زائر و مسافر در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند که از این تعداد بیش از ۲۶ هزار نفر در جوار بقاع متبرکه اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های خاصی را برای حضور هموطنان در روز طبیعت در بقاع متبرکه و تدارک دیده بود، تبیین کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در تلاش است تا روز به روز سطح خدمت‌رسانی فرهنگی، اجتماعی و معنوی و رفاهی را در بقاع متبرکه ارتقا دهد.

بخشی‌پور بیان داشت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا پایان روز دوازدهم فروردین‌ماه بیش از ۴۲۰ هزار زائر و گردشگر در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند که از این تعداد بیش از ۸۰ هزار زائر در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار