نماینده مردم شاهین شهر گفت: طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی می‌توانست جلوی زیان‌های بسیاری را گرفته و منافع زیادی برای ما به همراه داشته باشد، اما متاسفانه از دستور کار مجلس خارج شد.


تحقیق و تفحص‌ها شفافیت را در کشور افزایش خواهد داد/ تفحص از بانک مرکزی می‌توانست جلوی زیان‌های بسیاری را بگیردحسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهردر گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد مجلس دهم در زمینه تحقیق و تفحص‌ها گفت: معتقدم که روند تحقیق و تفحص در مجلس شورای اسلامی باید مورد بازبینی قرار بگیرد، چرا که باید پروسه طولانی را برای وصول نتیجه نهایی طی کند.

وی افزود: متاسفانه علی رغم هزینه بر بودن تحقیق و تفحص وقتی نماینده می‌بیند که راهی ندارد به آن متوسل می‌شود البته اگر تحقیقات به نتیجه برسند می‌توانند چندین برابر هزینه صرف شده منفعت به کشور برسانند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: به عنوان مثال طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی می‌توانست جلوی زیان‌های بسیاری را گرفته و منافع زیادی برای ما به همراه داشته باشد، اما متاسفانه از دستور کار مجلس خارج شد.

نماینده مردم شاهین شهر بیان کرد: اگرچه گا‌ها تحقیق و تفحص‌ها نتیجه مطلوبی ندارند، اما می‌توان از آن‌ها به عنوان ابزاری در جهت پیشگیری از فساد استفاده کرد، لذا معتقدم که اگر سلیقه‌های سیاسی و حاشیه‌ای در تحقیق و تفحص‌ها دخیل نشوند می‌توان به این وسیله شفافیت را در کشور به میزان قابل توجهی افزایش داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته می‌توان از ماده ۲۳۴به عنوان جایگزینی برای تحقیق و تفحص‌ها استفاده کرد، اما معتقدم که این روش زمان بر‌تر بوده و از طرفی نتایج آن به اندازه و تحقیق و تفحص نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار