فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هم‌زمان با شرایط و مشکلات پیش‌آمده بالگردها، مجبور به فرود در مناطق صعب‌العبور و دره‌ها شدند.

جزئیات امدادرسانی هوانیروز در مناطق سیل‌زده استان لرستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، امیر سرتیپ یوسف قربانی  فرمانده هوانیروز ارتش درباره روند امدادرسانی هوانیروز ارتش در مناطق سیل زده اظهار داشت: اقدامات امداد رسانی هوانیروز ارتش از زمان سیل استان گلستان آغاز شده است و تاکنون نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بالگردهای هوانیروز ارتش بلافاصله به یاری مردم استان لرستان شتافته‌اند، ادامه داد: بالگردهای هوانیروز با ۵ فروند بالگرد ۲۱۴ و ۲ فروند شینوک عملیات امدادرسانی را آغاز کردند.

امیر سرتیپ قربانی با بیان اینکه در استان خوزستان ۳ فروند بالگرد برای امدادرسانی اعزام کردیم، اضافه کرد: همچنین در استان‌های کرمانشاه ۳ فروند و ۴ فروند دیگر به استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری و گرگان اعزام کردیم که در مجموع ۲۲ فروند بالگرد در حال انجام دادن مأموریت در مناطق سیل زده هستند.

امیر سرتیپ قربانی تصریح کرد: در مجموع این مأموریت‌ها تاکنون با ۹۰ ساعت پرواز و ۱۸۰ سورتی پرواز، ۴۰۸ نفر جابجا و ۲۴ تن بار و آذوقه را جابجا کردیم. همچنین در روستاهایی که در معرض سیل و آبگرفتگی بودند و همچنین جابجایی مصدومین با بالگردهای شینوک و ۲۱۴ امداد رسانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بالگردهای هوانیروز ارتش یکسره مشغول امدادرسانی در مناطق سیل زده هستند، خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط پیش آمده در استان لرستان مجبور شدیم در مناطق صعب العبور و دره‌ها فرود بیائیم و به امداد رسانی به خانواده‌ها و جابجایی مصدومان بپردازیم.

امیر قربانی با بیان اینکه سیل اخیر در استان لرستان راه‌های ارتباطی را قطع کرده بود، ادامه داد: بالگردهای شینوک هوانیروز ارتش به دلیل حفظ جان مردم و امدادرسانی به آن‌ها در مکان‌های خطرناک و حساس فرود آمدند.

وی به حضور امیرسرتیپ حیدری در منطقه اشاره کرد و گفت: فرمانده نیروی زمینی ارتش تمام موارد را رصد کردند و دستورات وی کاملاً اجرا شد.

امیر سرتیپ قربانی با اشاره به نیروهای عملیاتی هوانیروز ارتش در مناطق سیل زده استان لرستان اظهار کرد: کادر پروازی بالگردهای ما را نیروهای هوانیروز، تیپ ۶۵ نوهد و تیپ ۳۵ قرارگاه عملیاتی غرب تشکیل می‌دهند و با همه توان به سیل زدگان استان لرستان امدادرسانی می‌کنند.

وی درباره اقدام بارز هوانیروز ارتش در مناطق سیل زده استان لرستان گفت:: صبح امروز بالگرد هوانیروز با حضور در یکی از روستاهای منطقه کودک ۳۵ روزه‌ای را از مرگ حتمی نجات داد، به طوری که با حضور در یک منطقه صعب العبور و با انتقال وی به فرودگاه خرم آباد و سپس مرکز درمانی جان آن کودک را نجات داد.

امیر سرتیپ قربانی ادامه داد: اقدام بارز دیگر هوانیروز ارتش نشست و برخاست بالگردهای هوانیروز در مناطق سخت و خطرناک بود و ما نیز به خاطر مردم و امدادرسانی و کمک به آن‌ها خدمت می‌کنیم.

وی به تعامل با نهادها در امدادرسانی در مناطق سیل زده استان لرستان اشاره کرد و افزود: هماهنگی خوب پروازی بین نهادهای امدادرسان در منطقه وجود دارد و مدیریت خوبی در تقسیم بالگردها و مأموریت آن‌ها صورت گرفته است که بسیار مؤثر و منحصر به فرد است و در حال حاضر آرامش نسبی اولیه به مردم لرستان بازگشته است.

فرمانده هوانیروز ارتش در پایان افزود : با توجه به شرایط مناطق سیل زده استان لرستان و مشکلات منطقه، اقدامات امدادسانی هوانیروز بلافاصله از سر گرفته می‌شود.

 انتهای پیام / ا

اقدامات امدادی هوانیروز ارتشدر مناطق سیل زده

برچسب ها: ارتش ، امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.