اقطار گفت: تاکنون ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی از طریق خیرین و موسسات بهزیستی جمع آوری شده است.

فرهاد اقطار رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مطابق قانون در زمان وقوع حوادث، سازمان بهزیستی نیز می‌تواند کمک‌های مردم را به صورت مستقیم جمع آوری کند، اما در خصوص سیل اخیر این امکان برای بهزیستی فراهم نبود.

وی با با بیان اینکه ما از روز‌های اولیه سیل از موسسات خیریه سازمان کمک گرفتیم، گفت: تا روز گذشته ۱۶ استان به مناطق سیل زده از سوی سازمان بهزیستی کمک شده است.

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در سراسر کشور بیش از ۸ هزار موسسه خیریه و بالغ بر ۳۷ مرکز خیریه تحت نظر سازمان بهزیستی وجود دارد.

اقطار افزود: تاکنون ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی از طریق خیرین و موسسات جمع آوری شده است.

وی بابیان اینکه این مبلغ برای کمک رسانی به مناطق سیل زده مازندران، گلستان و لرستان ارسال می‌شود، تصریح کرد: فردا و پس فردا محموله‌هایی از استان‌های تهران، اصفهان، کرمانشاه و همدان به سمت لرستان راهی می‌شود.

اقطار گفت: مردم و موسسات خیریه سیستان و بلوجستان نیز برای کمک رسانی به آسیب دیدگان سیل لرستان ۱۰۰ میلیون تومان جمع آوری کرده‌اند که روز شنبه به حساب استان لرستان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی بیشترین کمک‌های مردمی را به سازمان بهزیستی ارسال کرده اند، ادامه داد: بیشتر نیرو‌های امدادی سازمان بهزیستی در مناطق سیل زده درگیر شناسایی مددجویان هستند.

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سیل اخیرمددجویان بهزیستی آسیب پذیرتر از افراد دیگر بودند.


بیشتر بخوانید:اعزام یک تیم از گروه محب به مناطق سیل زده استان گلستان 


وی با بیان اینکه از لحظه‌های اولیه سیل گروه‌های محب و سلامت روان بهزیستی در مناطق درگیر سیل آماده باش بوده اند، گفت: بر اساس اطلاعیه‌ها مددجویان بهزیستی استان لرستان بیشتر به کمک‌های گرمایشی، پتو و مواد غذایی احتیاج دارد.

اقطار با بیان اینکه از روز شنبه برای مددجویانی که وسایل زیستیشان آسیب دیده است فرش، یخچال و وسایل توانبخشی ارسال می‌شود، ادامه داد: در تلاش هستیم خانه‌های تخریب شده مددجویان را نیز ترمیم کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار