یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکایی‌ها هیچ وقت به وعده‌های خود جامه عمل نمی‌پوشانند لذا هیچ کدام از اظهارات آنها ارزش حقوقی ندارد.

اظهارات آمریکا ارزش حقوقی نداردبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از وقوع سیل در ایران ابراز تاسف کرده و با قربانیان نیز اظهار همدردی کرده است؛ از طرفی دیگر به دلیل تحریم‌های یک جانبه واشنگتن علیه تهران، حساب‌های هلال احمر ایران مسدود شده است لذا نه کشورهای خارجی و نه ایرانیان مقیم خارج نتوانسته‌اند کمک‌های نقدی خود را واریز کنند؛ حال این سوال پیش می‌آید اظهارات ضد و نقیض مقامات کاخ سفید ناشی از چه چیزی است؟

محمد ساجدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تناقضات صحبت‌های مقامات آمریکا توضیح داد: اظهارات پمپئو و دیگر مقامات آمریکایی مانور تبلیغاتی برای جلب مسائل انسان دوستانه اس  وگرنه همدردی از سمت کشوری که حساب ها را مسدود کرده و از صادرات و واردات ایران جلوگیری کرده است، هیچ مفهومی ندارد.

وی در ادامه افزود: مخاطب این اظهارات انسان‌هایی هستند که از تحلیل مسائل عاجز بوده و چشم به دهان خارجی‌ها دوخته‌اند وگرنه این اظهارات ارزشی نداشته و تنها برای انحراف اذهان عمومی از واقعیات دنیای امروز بیان می‌شود، بنابراین هیچ کدام از این حرف‌ها نمی‌تواند چهره آمریکا را در نظر ما عوض کند.

ساجدی با اشاره به اینکه کمک‌های بشر دوستانه ارتباطی به تحریم‌ها ندارد اما عملا تحریم‌ها مانع رسیدن کمک‌ها به سیل‌زدگان می‌شود، اظهار کرد: مقامات آمریکایی با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری به دنبال جلب عواطف داخل کشور خود هستند تا تظاهر کنند با ایران دشمنی ندارند.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان تاکید کرد: آمریکایی‌ها هیچ وقت به وعده‌های خود جامه عمل نمی‌پوشانند و هیچ کدام از اظهارات آنها ارزش حقوقی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، پمپئو ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار