دو سناتور آمریکایی خواستار ارائه جزئیات مذاکرات مخفیانه واشنگتن با عربستان درباره اعطای فناوری‌های هسته‌ای به ریاض شده‌اند و درباره این گفتگو‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی، گروهی از اعضای کنگره آمریکا از دولت این کشور درخواست کردند جزئیات مذاکراتی را که با عربستان برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای مخفی انجام داده است، در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد.

بر اساس این گزارش، سناتور دموکرات باب منندز و مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، در نامه‌ای که برای وزیر انرژی کابینه ترامپ ارسال کرده، نگرانی خود را درباره احتمال اقدام عربستان سعودی به توسعه سلاح‌های اتمی اعلام کرده‌اند.

این دو سناتور در نامه خود تاکید کرده اند ریاض در بسیاری از اقدامات پرمخاطره نقش دارد که از نظر نمایندگان کنگره آمریکا این اقدامات ریاض به مثابه زنگ خطر هستند.

در نامه دو نماینده سنای آمریکا همچنین اعلام شده است که کنگره این کشور در حال بررسی و ارزیابی مجدد روابط آمریکا با عربستان سعودی است و واشنگتن نباید فناوری‌های هسته‌ای و اطلاعات این حوزه را در شرایط کنونی در اختیار ریاض قرار بدهد.

نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا نگرانی خود را درباره جنگ عربستان در یمن اعلام کرده اند که در جریان آن از مارس سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۵ هزار یمنی را به کام مرگ فرستاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار