۲۶۵ کارگاه تولید نمد در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد رئیسی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۲۶۵ کارگاه تولید نمد در این استان خبر داد.

وی افزود: از این تعداد، ۲۵۰ کارگاه کوچک و ۱۵ کارگاه بزرگ تولید نمد با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر در استان فعال است.

رئیسی اضافه کرد: سالانه ۴۰ تن انواع محصولات نمدی در استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که قابلیت افزایش تا ۵۰ تن را دارد.

وی با بیان تولید محصولات نمدی به دو روش سنتی و نوین در این استان ادامه داد: امروزه در روش‌های نوین به علت نوآوری و کاربرد‌های مختلف، افزون بر ۴۰ نوع محصول نمدی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

رئیسی افزود: با توجه به بررسی‌های علمی صورت گرفته، محصولات نمدی علاوه بر هنر دستی، در حوزه پزشکی و صنعت خودرو نیز کاربرد دارد.

وی گفت: هنر نمدمالی به واسطه وجود دام فراوان و تولید پشم به عنوان ماده اولیه، تولید این هنر دستی از قدمت دیرینه و طولانی در چهارمحال و بختیاری برخوردار است.

به گفته رئیسی؛ نمد چهارمحال و بختیاری دارای نشان یونسکو و نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی ایران است و با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نمد مالی و قدمت دیرینه این هنر، شهرکرد مرکز این استان به عنوان «شهر ملی نمد» به ثبت رسید.

انتهای پیام/خ

ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد

برچسب ها: صنایع دستی ، نمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار