امروز بیست و هفتم رجب سالروز بعثت رسول گرامی اسلام برای دعوت به یکتاپرستی و وحدت و تکمیل مکارم اخلاق است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سال‌های طولانی بود که مردم جهان به خصوص مردم جزیرة العرب از نور مستقیم خورشید نبوت دور گشته و در تاریکی جهل و خرافات غوطه ور بودند.

در این دوران اشرافیت، غارتگری، قساوت، تعصبات نژادی، قبیله‌ای، مادیگری، بت پرستی و دیگر فضایل اخلاقی پایمال و رذایل اخلاقی ،اصول زندگی شده بود.

در این هنگام که بشریت در کویر خشک رذایل گرفتار بود؛ مردی در دل کوه‌های مکه، خدا را عبادت می‌کرد،در کنار بت‌ها و ظلم‌ها زندگی کرد، ولی هیچ‌گاه بت را سجده نکرد و دامن مقدسش به ظلم آلوده نشد.

به فرمودۀ امام حسن عسکری (ع): چون چهل سال از عمر ایشان گذشت؛ حق تعالی دل او را بهترین دل‌ها و خاشع‌تر و مطیع‌تر و بزرگتر از همه دل‌ها یافت. پس به دیده آن حضرت نور دیگر داد و امر فرمود که در‌های آسمان را گشودند و فوج فوج ملائکه به زمین آمدند و آن حضرت نظر می‌کرد و ایشان را می‌دید و رحمت خود را از ساق عرش تا سر آن حضرت متصل کرد.

روز مبعث، بی شک بزرگترین روز تاریخ بشر است؛ زیرا مأموریت بر دوش بزرگترین انسان تاریخ و عظیم‌ترین پدیده‌ی عالم وجود و مظهر اسم اعظم ذات اقدس الهی قرار گرفت تا بشریت را نجات دهد. یعنی هم مخاطب بزرگترین است؛ هم وظیفه بزرگترین است. پس، این روز بزرگترین و عزیزترین روز تاریخ است.

انتهای پیام/د

عید مبعث،عید یکتاپرستی و وحدت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.