فرماندار کرمانشاه از بازگشایی راه ارتباطی ۵۲ روستای بخش «فیروزآباد» از توابع این شهرستان که به دنبال جاری شدن سیل ۲ روز اخیر ارتباط آن‌ها با مرکز شهر قطع شده بود، خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت : روستا‌ها در دهستان‌های «جلالوند و عثمانوند» قرار دارند که وقوع سیلاب پل و راه‌های ارتباطی آن‌ها را تخریب و مسدود کرده بود.

وی گفت : راه ارتباطی این ۵۲ روستا با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری استان و شهرستان کرمانشاه و همچنین بخشداری فیروزآباد سه شنبه شب وصل شد.

رنجبر همچنین از اعزام تیم‌های ارزیابی برای بررسی وضعیت روستا‌های سیل زده و میزان خسارت‌های وارده خبر داد.

فرماندار کرمانشاه در ادامه از قطع بودن راه‌های ارتباطی چند روستای دیگر در سطح شهرستان خبر داد و گفت: تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی آن‌ها ادامه دارد.

وی گفت : ۲ روستای دیگر در بخش فیروزآباد و یک روستا در بخش مرکزی هنوز راه ارتباطی آن‌ها با مرکز بخش هایشان قطع است.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به بارش‌های شدید دو روز گذشته و بالا آمدن آب رودخانه قره سو، از تخلیه کامل ساکنین محله کرناچی خبرداد.

رنجبر افزود: حدود ۲۰۰ خانوار از محله کرناچی که آب سر ریز شده از رودخانه به درون خانه هایشان نفوذ کرده بود، از این محله تخلیه شدند، تعدادی از این خانواده‌ها قبل از نفوذ آب به داخل منزل وسایل زندگیشان را جابه‌جا کرده بودند.

فرماندار تاکید در همان ساعات اولیه با همکاری نیرو‌های سپاه و شهرداری جلو نفوذ بیشتر آب گرفته شد وساکنین در مدرسه کرناچی و مدرسه بسیج سپاه عشایری اسکان داده شدند.

رنجبر از آبگرفتگی شدید پشت محله کرناچی خبرداد و افزود: میزان آبگرفتگی در این محله‌ها به حدی شدید است که خدمات رسانی و تردد فقط با قایق امکان پذیر است.

فرماندار افزود: هم اکنون برای ساماندهی این محله‌ها عازم پشت محله کرناچی هستیم و بعد از فروکشی آب مناطق، هیأت ارزیاب میزان خسارت وارده را برآورد خواهد کرد .

 

 

انتهای پیام/د

وقوع سیلاب پل و راه‌های ارتباطی را تخریب و مسدود کرد

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.