اولین بره وحش های اوریال در منطقه حفاظت شده درمیان – سربیشه متولد شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، مستقیم فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: اولین تصاویر از تولد اولین بره‌های میش اوریال در منطقه حفاظت شده درمیان – سربیشه توسط محیط بان علی رجبی ضبط شد.

 وی با بیان اینکه این تولد ۱۵ روز زودتر از موعد اتفاق افتاده است افزود: پوشش گیاهی غنی، بارندگی‌های اخیر، دمای مناسب هوا و وضعیت آبی مطلوب منطقه از جمله دلایلی است که باعث تولد زودهنگام این بره وحش‌ها شده است.  

مستقیم با اشاره اینکه منطقه حفاظت شده درمیان – سربیشه زیستگاه حدود ۲ هزار رأس از قوچ و میش‌های اوریال است گفت: پیش بینی می‌شود در چند روز اخیر شاهد تولد حدود ۷۰۰ رأس از بره وحش‌های اوریال در این منطقه باشیم.  

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سربیشه با اشاره به اینکه میش‌های اوریال عمدتا دوقلو زا هستند افزود: شرایط مناسب منطقه سبب شده است که امسال انشالله شاهد تعداد زیادی از ۳ قلوزایی این گونه‌ی منحصر به فرد نیز باشیم.

 مستقیم همچنین از همه دوستداران محیط زیست و اهالی بومی این منطقه خواست از برداشتن بره وحش‌های اوریال جدا خودداری کنند و چنانچه با هرگونه تخلف زیست محیطی  در هرساعت از شبانه روز مواجه شدند با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس بگیرند.   

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.