وزیر آموزش و پرورش گفت: برای مدارس آسیب‌دیده از سیل کمک سرانه جدایی را در نظر خواهیم گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع مسئولان استان گلستان در سالن وحدت شهرستان آق‌قلا گفت: با روش‌های مختلف مانند تدارک ایاب و ذهاب، ایجاد شیفت‌های مخالف، بردن بچه‌ها به مدارس شبانه‌روزی و استفاده از کانکس دارای کاربری آموزشی به عنوان کلاس درس، مدارس مناطق سیل‌زده را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی افزود: نخستین و مهم‌ترین دلیل سفرم به این منطقه عرض تشکر از همه مقامات استانی و به ویژه همکاران خود در آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و دیگر دستگاه‌هایی است که همراه با مردم همه تلاش خودشان را برای کاهش رنج و درد ناشی از بلای طبیعی که مردم دچار آن شدند، انجام دادند.

وی افزود: در هیئت دولت گفتم که آموزش و پرورش در کنار مردم کمک می‌کند و تا آنجا که امکانات دارد رنج و سختی مردم را کاهش دهد. آموزش و پرورش بحران ایجاد شده را مسئله خود دانست و خود را جدای از مردم فرض نکرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه باید تلاش کنیم تا کلاس‌های درس به سرعت راه‌اندازی شود، زیرا آمد و شد دانش‌آموزان در کوچه و خیابان به معنای زندگی و امید است و به شهر رنگ و بوی جدیدی می‌دهد.

وی ادامه داد: آمدن بچه‌ها به کلاس درس فقط به معنای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی آن‌ها نیست بلکه زنگ مدرسه در واقع زنگ حیات و زندگی مجدد برای این منطقه است و با رعایت امنیت بچه‌ها که اولویت اصلی ما است باید همه همت خودمان را برای بازگشایی مدارس به کار بندیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با رعایت حفظ سلامت و امنیت بچه‌ها سعی خواهیم کرد تا در هفدهم فروردین ماه با روش‌های مختلف مانند تدارک ایاب و ذهاب، ایجاد شیفت‌های مخالف در مدارس، بردن بچه‌ها به مدارس شبانه‌روزی و استفاده از کانکس دارای کاربری آموزشی به عنوان کلاس درس، بچه‌ها وارد مدرسه شوند، زیرا حضور آن‌ها در مدرسه به معنای تزریق امید به جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم برای جبران لطمات روحی و روانی دانش‌آموزان فعالیت‌های ارزنده‌ای را انجام داد که ضرورت دارد این اقدامات همچنان پیگیری شود و امداد‌های فرهنگی و مشاوره‌ای با جدیت دنبال شود.

بطحایی با اشاره به آسیب‌های وارده به مدارس گفت: مانند همیشه نیازمند کمک خیران مدرسه‌ساز برای جبران خسارت‌های وارده به مدارس هستیم.

وی بیان کرد: ضرورت دارد تا هر چه سریع‌تر اسامی همکارانی که در مناطق سیل‌زده آق‌قلا، گمیشان و گنبدکاووس دچار آسیب شده‌اند، استخراج شود تا هر آنچه که در توان ما است و می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم تا سختی و آلام شان کاهش پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: در گفتگو با همکارمان که سرایدار یکی از مدارس بود احساس شرم کردم که قبل از اینکه تجهیزات و وسایل زندگی خودش را از سیلاب نجات دهد وسایل مدرسه را نجات داده است و وسایل زندگی خودش از بین رفته است و این کار بسیار ارزشمند است و این از خودگذشتگی را با هیچ چیز نمی‌توان جبران کرد و این عمل نهایت مسئولیت‌پذیری یک فرد شریف و خدوم است.

وی ادامه داد: به عنوان عضوی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش وظیفه داریم و تلاش خواهیم کرد تا کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره در اختیار همکاران آسیب‌دیده قرار داده و سعی خواهیم کرد مطالبات و معوقات همکارانی که در مناطق سیل زده حضور دارند هرچه سریع‌تر پرداخت شود و اولویت کاری ما خواهد بود.

تخریب و نوسازی ۱۸ مدرسه آق قلا و گمیشان

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای مدارس آسیب‌دیده از سیل نیز کمک سرانه جدایی را در نظر خواهیم گرفت و همچنین ۱۸ مدرسه‌ای را که در شهرستان‌های آق قلا و گمیشان باید تخریب و نوسازی شوند حتما در اولویت قرار خواهیم داد و از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس می‌خواهم که به سرعت نسبت به این کار اقدام کند.

وی گفت: از سازمان پژوهش برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی نیز می‌خواهم که در اسرع وقت کتاب‌ها و لوازم تحریر مورد نیاز بچه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهند تا دانش‌آموزان در این زمینه کمبودی را حس نکنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای وقوع سیل و به منظور همدردی با آلام هم استانی‌های سیل‌زده همه ظرفیت‌ها و امکانات آموزش و پرورش را بسیج کرده و تعدادی از اماکن آموزشی را در اختیار مردم سیل‌زده و دستگاه‌های اجرایی امدادرسان قرار دادیم.

گوهری‌راد با اشاره به آسیب‌های وارده به مدارس در جریان توفان و سیل اخیر گفت: در سیل اخیر ۳۰۸ واحد آموزشی در این استان دچار آسیب شد.

وی ادامه داد: امسال مدارس ما مأمنی برای مردم سیل‌زده شد و فرهنگیان گلستانی از آغازین لحظات وقوع سیل با احساس همدردی در کنار مردم بوده اند و به هر نوعی که توانسته‌اند در جهت رفاه حال مردم خدمت‌رسانی داشته‌اند.

 

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
سیل میاد مردم کمک کنن
زمین لرزه میاد مردم کمک کنند
طوفان میشه مردم کمک کنند پس مسئولین چیکار میکنن