مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: شرایط جوی مساعد شد و شالیکاران استان از امروز می‌توانند برای خزانه گیری و نشاء برنج اقدام کنند.

شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: بارش‌های شدید و سیلاب دو هفته گذشته دراستان سبب خسارت ۵۵۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی، زراعی، باغی، دام، طیور، شیلات، زنبور عسل، انهار، کانال‌های آبرسان و زهکش و جاده‌های بین مزارع شده است.

وی افزود: جهاد کشاورزی برای جلوگیری از افزایش خسارت‌ها در بخش کشاورزی با همکاری بخش خصوصی اقدام به بکارگیری ۱۳ دستگاه بیل مکانیکی و لودر برای هدایت آب‌های سطحی و سیلاب از زمین‌های کشاورزی به کانال‌ها و مسیر‌های انتقال آب کرده است.

شهیدی فرگفت: شالیکارانی که خزانه برنج آن‌ها خسارت وارد شده است بذر مورد نیاز تامین و در اختیار کشاورزان خسارت دیده قرار گرفت.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران ازتوزیع نهاده‌های دامی جو و سبوس میان دامداران خسارت دیده خبر داد و افزود: ۷ هزار تن نهاده دامی سبوس و هزار تن جو برای جبران خسارت میان دامداران مناطق سیل زده توزیع شد.

وی به تشکیل گروه جهادگران برای تسریع در روند خدمات رسانی به کشاورزان سیل زده اشاره کرد و گفت: این گروه‌ها با همکاری بخش خصوصی و گروه‌های مردمی درشهر‌ها و روستا‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود:وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت در روز‌های آینده در اختیار کشاورزان خسارت دیده از سیلاب دو هفته گذشته قرار می‌دهد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران به مساعد شدن شرایط جوی در استان اشاره کرد و گفت: شالیکاران می‌توانند از امرئوز خزانه گیری و بذر پاشی برنج را انجام دهند.

شهیدی فر افزود: شالیکارانی که شالیزارهایشان آماده است هفته آینده زمان مناسبی برای نشاء است.

وی گفت: از امروز باغداران مرکبات و سیاه ریشه بخصوص هلو و شلیل می‌توانند گل و لای پای درختان را خالی کنند و تا پوسیدگی احتمالی درختان سیاه ریشه جلوگیری کنند.

وی افزود: باغداران نسبت به قارچ کشی درختان هلو و شلیل در باغ‌های استان اقدام کنند.

انتهای پیام/آ

شالیکاران از امروز می‌توانند خزانه برنج را آماده کنند

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.