معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه نقشه پهنه‌بندی سیلاب در شهر توزیع شد گفت: براساس سایت‌های معتبر هواشناسی، شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته هفتمین شهر پربارش جهان بوده است.

همدان هفتمین شهر پربارش جهان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وحید علی‌ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه براساس سایت‌های معتبر هواشناسی، شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته هفتمین شهر پربارش جهان بوده است افزود: با توجه به حجم بارش‌ها و استاندارد‌های ملی برای طراحی سازه‌های انتقال آب اعم از رودخانه، کلکتور، نهری و  کلکتور‌ها و نهری‌ها برای سیلاب ۵ تا ۱۰ ساله و رودخانه‌ها ۵۰ ساله طراحی می‌شوند.

وی با بیان اینکه براساس مطالعات مشاور طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر همدان بارش برای وقوع سیلاب با دوره بازگشت ۵۰ ساله در شهر همدان ۴۴ میلیمتر است اظهار کرد: بارش‌هایی که در شهر همدان داشتیم تا ساعت ۱۰ صبح در ایستگاه فرودگاه ۹۸ میلیمتر و در ایستگاه شورین ۱۱۰ میلیمتر گزارش شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه از ساعت ۱۰ صبح دیروز تا شب بارش‌های زیادی در همدان اتفاق افتاده است افزود: این آمار قطعا تغییر چشمگیری خواهد داشت.

علی ضمیر بیان کرد: وقتی سیلاب رخ دهد خارج از توان گذردهی سازه‌های شهر بود و مدیریت برنامه‌ریزی شده و جهادی برای مدیریت این سیلاب را می‌طلبید.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ هشدار‌های هواشناسی در رابطه با وقوع سیلاب، ستاد مدیریت بحران شهرداری و کارگروه سیلاب تشکیل شد ادامه داد: در این کارگروه همه مسائل و مشکلات موجود در مسیر رودخانه‌ها و آبراهه‌ها بررسی و راه حل‌های آن بررسی و عملیاتی شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه علاوه بر لایروبی رودخانه‌ها و نهر‌ها و اجرای کانال‌های انحرافی و آب‌بندها، نقشه پهنه‌بندی سیلاب در شهر توزیع شد ادامه داد: اماکن در معرض خطر و در حریم رودخانه و غیر مجاز ساخته شده، ابلاغ تخلیه دریافت کردند و برای ساکنین آن اماکن هم محل‌های اسکان اضطراری در نظر گرفته شد.

علی ضمیر بیان کرد: در هنگام وقوع بارش‌ها هم با فعالیت ۶۰۰ نفر پرسنل خدمات شهری با ۹۲ دستگاه خودرو و تجهیزات سبک و سنگین و همکاری آتش‌نشانی سیلاب با حداقل خسارت مالی و بدون خسارت جانی مدیریت شد و خدمات شهری و ارائه سرویس به شهروندان خیلی سریع به حالت عادی بازگشت.

انتهای پیام/د. ا

بارش‌های بی سابقه در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.