وزیر کشور خواستار پیش‌بینی‌های دقیق‌تر از تحلیل روان آب‌ها و حجم طغیان‌ها شد.

مراقبت از حوضچه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد/ باید پیش‌بینی‌های دقیق تری داشته باشیمبه گزارش خبرنگار حوزه دولتگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در جلسه ستاد مدیریت بحران گفت: در حال حاضر گنجایش و ظرفیت سد‌های ما توانایی تنظیم و مدیریت سیلاب را داشته و از این نظر جای نگرانی نخواهد بود.

وی با اشاره به خطراتی که حوضچه ها را تهدید می‌کند، ادامه داد: اما موضوع حوضچه‌ها که در صحبت‌های جناب استاندار نیز به آن اشاره شد باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا که این حوضچه‌ها دارای استاندارد‌های کافی نبوده و ما نباید آب را در هر منطقه‌ای که گودی وجود دارد سرازیر کنیم،   زیرا ممکن است دیواره‌های آن سست بوده و بشکند که در این صورت خسارات بالایی را در برخواهد داشت.

وزیر کشور افزود: لازم به ذکر است که ما در این ایام نیز شاهد این موضوع بودیم که متاسفانه  انباشت‌های غیراستاندارد آب خسارت‌های بسیاری را پدید آورد بنابراین من از دوستان خواهش می‌کنم که حتما از این حوضه‌ها مراقبت لازم را انجام دهند، زیرا اگر بشکند و یا اگر آب بصورت ناگهانی از این حوضچه‌ها خارج شود رودخانه‌ها از پذیرش این حجم از آب سرباز  خواهند زد.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم پیش بینی‌های دقیق‌تر بیان کرد: با پیش بینی‌های کلی نمی‌توان برنامه ریزی صحیحی را انجام داد و ما در این چند روز باید تلاش کنیم که پیش بینی‌های دقیق تری داشته باشیم. البته پیش‌بینی‌های دقیق‌تر نیز مستلزم وجود تجهیزات و امکاناتی است که سازمان هواشناسی آن‌ها را در اختیار دارد.

وی خاطر نشان کرد: اما ما از دوستان خود به‌ویژه در وزارت نیرو خواستاریم که تحلیل نهایی روان آب‌ها و نهایتا امکان طغیان و حجمی که شامل این طغیان‌ها خواهد شد را بصورت دقیق بیان کنند چرا که هرچقدر این برآورد‌ها دقیق‌تر انجام شود ما برنامه‌ریزی راحت‌تری خواهیم داشت و می‌توانیم امکانات محدود خود را اولویت‌بندی کرده و در جایگاه‌هایی که لازم است متمرکز کنیم. ناگفته نماند که از همکاری خوب مردم در این مدت نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: از ارتش و‌سپاه درخواست شد که تمام امکانات خود از جمله؛ زرهی‌های خود را در صحنه بیاورند که خوشبختانه زرهی‌ها به محل صحنه آورده شده شده است.

وزیر کشور افزود: از مردم روستا‌های این استان‌ها می‌خواهیم که آرامش خود را حفظ کنند و با یکدیگر همکاری و‌ مساعدت داشته باشند و همه به دنبال آن هستیم که در اسرع وقت امکانات را به مردم برسانیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه طبق گزارش ها، بارش‌ها در استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان و‌گلستان قطع شده است، تاکید کرد: سطح آب تا اندازه‌ای کاهش پیدا کرده و‌ امیدواریم روند دسترسی ما به مردم بالا رود.

وزیرکشور اظهار کرد: دراستان ایلام هم در برخی از شهر‌ها طغیان سیل و ورود آب به برخی از منازل را شاهد بودیم که امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌ها نحوه خدمات رسانی به طور مناسب انجام شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار