رئیس‌جمهور اسبق مصر در گفتگو با یک شبکه مصری از مخالفت رئیس‌جمهور سابق سوریه با پیشنهاد صهیونیست‌ها درباره نحوه استرداد جولان اشغالی به دمشق خبر داد.

حافظ اسد کدام شرط تل‌آویو را درباره استرداد جولان اشغالی نپذیرفت؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور اسبق مصر در گفتگو با یک شبکه مصری از مخالفت رئیس‌جمهور سابق سوریه با پیشنهاد صهیونیست‌ها درباره نحوه استرداد جولان اشغالی به سوریه خبر داد.

«احمد السید» مجری و خبرنگار شبکه «مصر الحیاة» اخیرا در گفت‌وگو با یک وب‌سایت خبری مصر از روابط حسنی مبارک، رئیس جمهور اسبق مصر با مقام‌های رژیم صهیونیستی و پیشنهاد آن‌ها به حافظ اسد جهت خروج نظامیان این رژیم از بلندی‌های اشغالی جولان سوریه پرده برداشت.

به گفته این خبرنگار، حسنی مبارک در این مصاحبه که هنوز پخش نشده، گفته است: «با اسرائیلی‌ها به منظور استرداد جولان تماس گرفتم، ولی آن‌ها شرط گذاشتند که سوریه با افتتاح سفارت تل‌آویو در دمشق موافقت کند و اقدام متقابل در این زمینه انجام دهد تا به نوعی اسرائیل را به رسمیت بشناسد. حافظ اسد با این پیشنهاد مخالفت کرد».

قرار بود شبکه مصر الحیاة این مصاحبه را که از طریق تلفن همراه ضبط شده بود، ساعت ده شب گذشته پخش کند اما به دلایلی که گفته می‌شود خارج از اراده این شبکه بوده، از پخش آن منصرف شده است.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال بلندی‌های جولان در سال ۱۹۶۷، این منطقه که از موقعیت استراتژیک فوق‌العاده‌ای برخوردار است را در سال ۱۹۸۱ به خاک خود ضمیمه کرد اما در تمامی اسناد حقوقی و قطعنامه‌های بین‌المللی از این منطقه به عنوان یک "منطقه اشغال‌شده" یاد شده است.

ترامپ به تازگی پیش از امضای فرمان اجراییِ به رسمیت شناختن ادعای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه جولان در توییتی نوشت: "بعد از ۵۲ سال وقت آن است که آمریکا حاکمیت اسرائیل را بر بلندی‌های جولان به رسمیت بشناسد." موضع رئیس‌جمهور آمریکا درباره منطقه اشغالی جولان با واکنش‌های منفی بین‌المللی گسترده‌ای مواجه شده است.

تصمیم ترامپ درباره جولان پس از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر، دومین اقدام وی در حمایت از رژیم صهیونیستی پس از ورود به کاخ سفید به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار