پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری به بهانه کمک به سیل زدگان غرب کشور در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد و از ان‌ها خواست تا هنگام کمک کردن مراقب باشند به شماره کارت و یا حساب‌های جعلی و شخصی وجهی واریز نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی کریمی رئیس پلیس فتا کرمانشاه گفت : برخی از کلاهبرداران با عناوین مختلف از جمله کمک برای خرید لوازم اولیه اقدام به درج شماره حساب‌های بانکی در شبکه‌های اجتماعی می‌نمایند و پس از مدتی اقدام به برداشت از حساب و سرقت از وجه واریزی مردم کرده و کوچکترین مبلغی به مردم آسیب دیده نخواهند کرد.

وی در خصوص شایعه پراکنی در فضای مجازی گفت : کسانی که با انتشار محتوایی از قبیل: تصاویر و کلیپ‌های جعلی اقدام به تشویش اذهان عمومی نمایند، شناسایی و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد. 

کریمی تاکید کرد: کاربران در هنگام پرداخت وجه حتما تنها به شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده کمک‌های خود را ارسال و به دیگر شماره حساب‌هایی که مورد تایید هیچ سازمانی نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعا به مراکز انتظامی اعلام نمایند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان بیان داشت: در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش فوریت‌های پلیسی و شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۲۰ با پلیس در میان بگذارند .

 

 

انتهای پیام/د

کلاهبرداری با عناوین مختلف از جمله کمک برای خرید لوازم اولیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.