شهروندان ومسافران نوروزی با رعایت هشدار‌های پلیس روزی خوش را برای خود و خانواده شان در روز طبیعت رقم بزنند.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: برخورداری از مواهب الهی و جاذبه‌های گردشگری استان یکی از مهمترین موارد قابل توجه مسافران و گردشگران نوروزی برای سفر به استان مازندران است.

وی افزود: پلیس با اجرای طرح‌های انتظامی و اجرای گشت‌های هدفمند در تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری، گام‌های موثری را در ارتقاء امنیت اجتماعی مردم و مسافران برداشته است.

سردار سید محمود میرفیضی با اشاره به تمهیدات و محدودیت‌های خاص ترافیکی در این روز به مردم توصیه کرد:ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی برای پیشگیری از سرقت منزل در زمان خروج از منزل، از پارک خودرو در محل‌های خلوت و خارج از نقطه دید خودداری کنند.

فرمانده انتظامی مازندران به رانندگان خودرو‌ها و وانت بار‌ها و موتورسیکلت‌ها توصیه کرد: ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از رفتار‌های پرخطر از سوار کردن مسافر در قسمت بار اتومبیل خودداری کنند تا شاهد هرگونه حادثه تلخ در روز طبیعت نباشیم.

وی با اشاره به شرایط جوی استان و احتمال مواج شدن دریا و سیلابی شدن رودخانه‌ها از مردم خواست: از برپا کردن چادر و اقامت در مسیر رودخانه‌ها و دامنه‌های کوه‌ها و نقاط پرتگاهی خودداری کنند.

وی با اشاره به پایان سفر‌های نوروزی گفت: مدیریت سفر، خودداری از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی، پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی و توجه به هشدار‌های ماموران پلیس راه و راهداری از مهمترین نکاتی است که رانندگان عزیز در بازگشت از سفر باید آن را مد نظر قرار دهند.

سردار سید محمود میرفیضی از ثبت بیش از ۲۹ میلیون تردد در استان خبر داد و برحفظ هوشیاری مسافران در بازگشت از سفر تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، از اقامت حدود ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی در سطح استان خبر داد و گفت: به طور میانگین روزانه بین ۹۵ تا ۱۰۶ هزار تردد در استان به ثبت رسیده که با توجه به شرایط جوی این رقم نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: استان مازندران جزو چهارمین استان پرتردد کشور است و در مجموع تاکنون ۲۹ میلیون و ۳۲۲ هزار تردد در استان و محور‌های مواصلاتی به ثبت رسیده است.

سردار میرفیضی محور‌های قائم‌شهر به ساری و بالعکس، قائم‌شهر به بابل و بالعکس، آمل به محمودآباد و بالعکس، بابل به آمل و بالعکس و بابل به بابلسر و بالعکس را از جمله محور‌های پرتردد استان برشمرد و گفت: بیشترین حجم تردد‌ها در ساعات پایانی روز بین ساعت‌های ۱۷ تا ۱۸ صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به انسداد دو محور هراز و کندوان در استان، افزود: مسافران می‌توانند برای خروج از استان پس از کسب اطلاع از وضعیت راه‌های استان با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ از سایر محور‌های جایگزین نظیر فیروزکوه و کیاسر با رعایت کامل هشدار‌های انتظامی و هواشناسی تردد کنند.

انتهای پیام/آ

هشدار‌های نیروی انتظامی درباره روز طبیعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.