وزیر خارجه آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی را تهدید جدی برای واشنگتن دانست و گفت محور اصلی سخنرانی او در دانشکده ارتش آمریکا در پنسیلوانیا همین مسئله خواهد بود.

مایک پمپئو: برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی تهدیدی جدی برای آمریکا استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه پاتریوت نیوز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از عزیمت به ایالت پنسیلوانیا برای سخنرانی در ”کالج جنگ ارتش آمریکا“, برنامه هسته‌ای کره شمالی را تهدید جدی برای آمریکا برشمرد.

مایک پمپئو در مصاحبه خود با این روزنامه گفت برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی هنوز هم تهدید جدی برای آمریکا است و محور اصلی سخنرانی روز دوشنبه او در دانشکده ارتش آمریکا در پنسیلوانیا خواهد بود.

ژوئن سال گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از نخستین دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اعلام کرد به علت پایبندی پیونگ یانگ به خلع سلاح هسته‌ای، رزمایش مشترک سالانه با کره جنوبی را پایان می‌دهد.

دومین دیدار سران کره شمالی و آمریکا روز بیست و هشتم فوریه (هشتم اسفند) سال جاری میلادی در هانوی، پایتخت ویتنام برگزار شد؛ اما بنابر گزارش‌ها، بدون هیچ نتیجه مشخصی و به صورت غیرمنتظره پایان یافت.

چند روز پس از نشست هانوی، رسانه‌ها به نقل از تحلیلگران نظامی آمریکایی و منابع اطلاعاتی کره جنوبی و با استناد به تصاویر جدید ماهواره‌ای که دو روز پس از شکست مذاکرات ترامپ و کیم جونگ اون گرفته شده‌اند، اعلام کردند که کره شمالی بازسازی تاسیساتی را که از آنها برای پرتاب موشک یا آزمایش موتور موشک و فناوری‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده می‌کند، از سر گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار