رییس پلیس راه مازندران از ترافیک نیمه سنگین در جاده سوادکوه خبر داد.

سرهنگ قدمی رییس پلیس راه مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بیان اینکه هم اکنون آمدوشد خودرو‌ها درجاده‌های سوادکوه نیمه سنگین و جاده‌های کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است، گفت: جاده چالوس- کرج به دلیل احتمال سقوط سنگ و طغیان رودخانه در محدوده کرج و جاده هراز از آبعلی به آمل و بالعکس به منظور پیشگیری از خطر ریزش کوه همچنان بسته است.

وی با بیان اینکه سقوط سنگ در منطقه مرگک مسیر روستا‌های نشترود، ورزن و هرین در جاده چالوس را مسدود کرد، افزود: آب از بالای دیواره سد کرج به تونل ۲ و ۳ جاده چالوس سرازیر شده است.

سرهنگ قدمی به مسدود بودن جاده پل سفید به دودانگه به دلیل رانش زمین تا اطلاع بعدی اشاره کرد و گفت:سیلاب و رانش کوه در محدوده تونل شماره هفت را مسدود کرد.

رییس پلیس راه مازندران گفت: امروز رانش جاده خانقاه پی فلورد بالاتر از مرغداری خشکدره به سمت لمزر، روبروی روستای کالیم و رانش‌های مختلف درجاده منتهی به ۸ روستای منطقه کسلیان در سوادکوه گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بارش باران و برف که از روز گذشته در استان آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد، گفت: از لحاظ شرایط آب و هوایی، آسمان استان بارانی و ارتفاعات محور‌های کوهستانی از جمله دهانه تونل شمالی در محدوده، ولی آباد چالوس بارش برف وگردنه گدوگ مه گرفتگی و بارش باران گزارش شده است.

وی به رانندگان توصیه کرد با توجه به لغزنده بودن سطح جاده‌ها با سرعت مطمئن در مسیر‌های ارتباطی مازندران آمدوشد کنند و از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.

سرهنگ قدمی افزود: مرکز کنتزل ترافیک پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های مازندران است.

به هیچ عنوان وارد محور هراز نشوید

رییس پلیس راه مازندران گفت: شاهد حضور مردم در محل پلیس راه آمل - هراز  و درخواست عزیمت به مناطق ییلاقی مسیر هراز هستیم .

سرهنگ قدمی افزود: به دلیل تداوم سیلابی بودن جاده، ریزش کوه و احتمال بروز خطرات جانی از تردد هرگونه وسیله نقلیه ایی حتی به منطقه چلاو جلوگیری می‌شود.

قابل توجه شهروندان ساروی ومسافران نوروزی راه جنگلی گلورد مسدود است.

بابائی بخشدار بخش کلیجانرستاق نیز گفت:با توجه به سیل اخیر و تخریب راه جنگلی در مسیر‌های مواصلاتی به جنگل روستای گلورد، در روز ۱۳فروردین ماه جنگل گلورد را به عنوان تفرجگاه خود انتخاب نکنند.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.