سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در رابطه با حضور در طبیعت در روز ۱۳ فروردین ماه توصیه‌هایی ارائه کرد.

توصیه های ایمنی آتش نشانی به شهروندان در روز طبیعتسید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توصیه به شهروندان برای روز طبیعت اظهار کرد: مردم در روز طبیعت از روشن کردن آتش در کنار درختان و بوته‌های خشک خودداری کنید.

وی افزود: برای روشن کردن آتش از منقل و اجاق‌هایی که به همین منظور در بوستان‌ها تعبیه شده استفاده کنید.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت:افراد از انداختن شیشه و بطری‌های ضخیم داخل طبیعت خودداری کنید. این اجسام مانند یک عدسی عمل می‌کند و می‌تواند با متمرکز کردن نور خورشید باعث آتش سوزی شود.

ملکی تاکید کرد: مردم زمان حضور در طبیعت خودرو‌های خود را منظم پارک کرده و از پارک چند لایه و مسدود کردن مسیر تردد خودرو‌های امدادی بویژه آتش نشانی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اگر فردی قصد استفاده از چادر‌های مسافرتی را دارید از روشن کردن آتش و منقل داخل چادر خودداری کند، گفت: در پایان روز حتما آتش و ذغال‌های روشن را با آب کافی خاموش کنید، همچنین از ریختن ذغال روشن داخل سطل‌های زباله خودداری شود.

 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه طبیعت متعلق به همه ماست و نباید آنرا آلوده نکنیم، بیان کرد: در پایان روز و هنگام برگشت به منازل، زباله‌های تولید شده را جمع آوری کرده و در سطل‌های مخصوص بریزیم.

ملکی افزود: همراه داشتن کیت کمک‌های اولیه بویژه پماد سوختگی، مایع ضدعفونی و چسب زخم ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه افراد پیش از تاریک شدن هوا نسبت به جمع آوری وسایل و ترک محل اقدام کنند، گفت: افراد به هنگام رانندگی کاملاً احتیاط کرده و در مواقع بروز ترافیک صبر کنند.

 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیان کرد: نیرو‌های امدادی و آتش نشانی با استقرار در این روز قصد تامین ایمنی هموطنان را دارند، لذا  توصیه می شود افراد در این روز با آنان بیشتر همکاری کنید.

ملکی گفت: افراد در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی یا حادثه اگر قادر به خاموش کردن آن نیستند به سرعت خود و اطرافیان را از محل دور کنید و در صورت بروز حادثه مراتب را سریعاً به سامانه ۱۲۵ یا اکیپ‌های استقراری آتش نشانان اطلاع دهید.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی این روزها، افراد از اتراق کردن در اطراف رودخانه ها و مسیل ها و دامنه کوه ها خودداری کنند، زیرا امکان وقوع سیل وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار