احد وظیفه گفت: امروز در مناطق جنوب غرب بارش‌های شدید همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

افزایش شدت بارش در مناطق جنوب غرب کشور / رگبار و رعد و برق برای تهران تا ۲ بامداد ادامه دارداحد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت آب و هوای کشور، اظهار کرد: هم اکنون بارندگی در جنوب غرب کشور شدت دارد به طوری که در استان‌های چهار محال بختیاری، لرستان، خوزستان، ایلام، کهگلویه و بویر احمد و بوشهر شاهد رگبار باران و رعد و برق هستیم.

وی افزود: امروز در مناطق تهران، قزوین، کردستان، زنجان و کرمان میزان بارندگی از شدت بالایی برخوردار است که به تدریج از نوار غربی میزان بارندگی کاسته می‌شود.

وظیفه ادامه داد: امروز برای مناطق جنوب استان تهران، اصفهان و مناطق شرق کشور وزش باد همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

این مقام مسئول درباره آب و هوای تهران، گفت: امروز آسمان تهران با رگبار رعد و برق و بارندگی همراه است به طوری که از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۲ بامداد به سبب پتانسیل رگبار رعد و برق احتمال وقوع سیلاب و بالا آمدن آب از رودخانه‌ها و دره‌ها وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: با توجه به بارش‌های مناسب همراه با رعد و برق در تهران احتمال بالا آمدن آب و سیلاب در دره‌های کن  و فرحزاد، تجریش و برخی از مناطق شرق تهران دور از انتظار نیست که از این رو به مردم توصیه می‌شود هوشیار و آمادگی لازم را داشته باشند.


بیشتر بخوانید: ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور/شدت بارش در مناطق غربی بیشتر است + جدول


وی در خصوص آب و هوای استان‌های شمالی، اظهار کرد: امروز در شرق گلستان بارندگی وجود ندارد اما برای مناطق غرب مازندران و شرق گیلان بارندگی همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه امروز بارش‌ها در استان‌های کهگلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری، فارس، استان مرکزی، تهران، قم و شرق سمنان توسعه می‌یابد، گفت: صبح سه‌شنبه بارش در این مناطق ضعیف می‌شود و تنها به صورت یک سامانه ضعیف در مناطق غیرشرقی فعال خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان تصریح کرد: اگرچه بارش‌های اخیر در بسیاری از مناطق سیل را به همراه دارد، اما در مجموع این رحمت الهی موجب شده تا کمبود منابع آب ناشی از سال‌های اخیر تا حدودی جبران شود.

انتهای پیام/

کمبود منابع آب تا حدودی جبران شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار